"Витошка" детронирана от "Леге" и "Съборна" 11.11 | 19:47

Най-скъпите модни марки вече избират да разположат луксозните си магазини на тях

От Цанка Донкова

Най-престижната улица в София вече не е "Витошка". Най-скъпите модни марки вече имат други "любимци", на които да разположат луксозните си магазини. Лидерската позиция вече е за улиците "Леге" и "Съборна", съобщава в. "24 часа".

На улиците "Леге" и "Съборна" наемите са с 40-50% по-високи, отколкото на досегашния номер 1 - бул. "Витоша", показват наблюденията на "Фортън".

Според последни данни помещения от 100-150 кв.м на бул. "Витоша" излиза около 40 евро за кв. м месечно. На новите лидери обаче цената е средно между 55 и 60 евро за кв. м месечно. Консултантите споделят, че "Витошка" вече е предпочитана от по-масовите марки, а не от най-скъпите. Още повече че напоследък на булеварда са разположени кафенета и ресторанти.

Друг момент, които отчитат експертите е тенденцията много брандове да се изместват от търговските улици към моловете.

Към края на септември общите площи, които се отдават в молове в страната възлизат на 735 000 кв. м. Така за България търговските площи на хиляда души достигат 101 кв. м.

Очаква се до края на 2014 г. да се открият общо четири нови търговски центъра. Един от тях е "Панорама мол" в Плевен.

Търговските площи ще нараснат с 19% до 119 кв. м на хиляда жители. А спрямо покупателната способност на населението по този показател ние оставаме много под европейското ниво.

Водещи

Най-четени