„Софийска вода“ иска общ регистър на длъжниците на услуги 06.06 | 17:58
Водното дружество прибягва до колекторски фирми, когато неизрядните клиенти са изчезнали

Подобно на Асоциацията на банките и сдружението на ВиК-дружествата иска да се създаде единен регистър на длъжниците на услуги в България. Това заяви Борислав Георгиев, старши мениджър "Фактуриране и събиране на вземанията" в "Софийска вода" на конференция "Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора.
Според него колекторските фирми са необходими в случаите, когато неизрядният абонат е изчезнал и е оставил след себе си огромен дълг за питейна вода. В такива случаи дружеството не може само да открие длъжника и се налага да прибегне до услугите да фирмите за събиране на дългове.
Георгиев изтъкна поредицата от проекти за подобряване на качеството на услугите в "Софийска вода", включително и по отношение на информацията към клиентите. Преди информацията е била разпиляна, но вече се управлява в единна система, каза той.
Той разкри подхода на компанията по отношение на длъжниците й, който е тристепенен. Първият подход е основан на риска и според този профил се предприемат различни подходи за събиране на вземанията. Тази сегментация се извършва със специална система според параметрите на длъжниците. Процесите са дигитализирани и спестяват време и средства.
Вторият подход е насочен към прекратяване на акумулирането на нови задължения. Това става като се информират клиените за просрочията им и сумата за договаряне на плащания.
Третият подход пък е свързан с намиране на решения според индивидуалните възможности за издължаване, включително и разсроченост, увери представителят на водното дружество в столицата.
Междувременно фирмата изпраща писма, информира и преговоря по телефона с длъжниците, което Георгиев определи като най-ефективният им метод. Този процес също е автоматизиран.
Представителят на "Софийска вода" обяви, че компанията ще изгради нов КОЛ център за допълнително автоматизиране на процесите по информиране и контакти с клиентите.
При събиране на вземания дружеството залага на упълномощени за това мобилни екипи, които посещават клиентите на адреси, като целта е да се сключват споразумения за разсрочено плащане. Членовете на тези екипи минават през специално обучение във фирмата как да се държат с потребителите, какви да са движенията им, жестовете им и т.н., за да вдъхват доверие, сподели експертът.
Едва когато всички тези мерки не сработят, "Софийска вода" пристъпва към колекторски фирми и към съдебни действия, подчерта Георгиев.
Според столичното водно дружество големият им проблем е, че домакинствата у нас, които са финансово затруднени в плащането на месечните комунални услуги, поставят като приоритет сметките за вода след всички останали и така те се натрупват, докато станат големи суми.
Водещи
-
На 5 май линиите на градския транспорт в София работят по празнични разписания
На 2 май, след празничния 1 май, градският транспорт също беше с празнично разписание.
05.05 | 09:45
-
Започва изплащането на обезщетенията за майчинство
От НОИ напомнят, че актуална информация за всички плащания може да бъде намерена на интернет...
05.05 | 09:30
-
Путин: Надявам се, че няма да се наложи Русия да използва ядрени оръжия в Украйна
Русия и Украйна продължават да са в противоречие по отношение на конкурентните предложения за...
04.05 | 18:00
Най-четени
-
Започва изплащането на обезщетенията за майчинство
От НОИ напомнят, че актуална информация за всички плащания може да бъде намерена на интернет...
05.05 | 09:30
-
Миризливки по прането, пердето и нервите ни: Има ли спасение?
Откъде идват и защо не си ходят?
04.05 | 14:45