„Софийска вода“ иска общ регистър на длъжниците на услуги 06.06 | 17:58
Водното дружество прибягва до колекторски фирми, когато неизрядните клиенти са изчезнали
Подобно на Асоциацията на банките и сдружението на ВиК-дружествата иска да се създаде единен регистър на длъжниците на услуги в България. Това заяви Борислав Георгиев, старши мениджър "Фактуриране и събиране на вземанията" в "Софийска вода" на конференция "Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора.
Според него колекторските фирми са необходими в случаите, когато неизрядният абонат е изчезнал и е оставил след себе си огромен дълг за питейна вода. В такива случаи дружеството не може само да открие длъжника и се налага да прибегне до услугите да фирмите за събиране на дългове.
Георгиев изтъкна поредицата от проекти за подобряване на качеството на услугите в "Софийска вода", включително и по отношение на информацията към клиентите. Преди информацията е била разпиляна, но вече се управлява в единна система, каза той.
Той разкри подхода на компанията по отношение на длъжниците й, който е тристепенен. Първият подход е основан на риска и според този профил се предприемат различни подходи за събиране на вземанията. Тази сегментация се извършва със специална система според параметрите на длъжниците. Процесите са дигитализирани и спестяват време и средства.
Вторият подход е насочен към прекратяване на акумулирането на нови задължения. Това става като се информират клиените за просрочията им и сумата за договаряне на плащания.
Третият подход пък е свързан с намиране на решения според индивидуалните възможности за издължаване, включително и разсроченост, увери представителят на водното дружество в столицата.
Междувременно фирмата изпраща писма, информира и преговоря по телефона с длъжниците, което Георгиев определи като най-ефективният им метод. Този процес също е автоматизиран.
Представителят на "Софийска вода" обяви, че компанията ще изгради нов КОЛ център за допълнително автоматизиране на процесите по информиране и контакти с клиентите.
При събиране на вземания дружеството залага на упълномощени за това мобилни екипи, които посещават клиентите на адреси, като целта е да се сключват споразумения за разсрочено плащане. Членовете на тези екипи минават през специално обучение във фирмата как да се държат с потребителите, какви да са движенията им, жестовете им и т.н., за да вдъхват доверие, сподели експертът.
Едва когато всички тези мерки не сработят, "Софийска вода" пристъпва към колекторски фирми и към съдебни действия, подчерта Георгиев.
Според столичното водно дружество големият им проблем е, че домакинствата у нас, които са финансово затруднени в плащането на месечните комунални услуги, поставят като приоритет сметките за вода след всички останали и така те се натрупват, докато станат големи суми.
Водещи
-
Протести срещу предложение за по-високи данъци ще има в Несебър и Поморие
Протестът в Поморие е срещу вече взетото решение за увеличаването на данъка с 33%.
16.12 | 11:15
-
Кунчев: Със сигурност ще стигнем до епидемия, вероятно и до грипна ваканция - ето кога
Но информацията за повече пациенти с усложнения е на база повече заболели хора там, направи...
16.12 | 11:02
-
Пламен Димитров: Удължителният закон ще направи повече пакости
Половин милион българи остават без увеличение на заплатите от 1 януари, ако депутатите не...
16.12 | 10:45
Най-четени
-
Румен Радев продължава консултациите с "Възраждане" и ДПС – Ново начало
Конституционната процедура
16.12 | 08:32
-
Еврото идва: Какво да правим със спестените монети и как да ги обменим
Практичният съвет броени дни преди еврото
16.12 | 08:45
-
Разрушиха прасе-касичката в Триъгълника на властта
На 10 декември рано сутринта, часове преди най-големия многохиляден протест, който доведе след...
16.12 | 09:59