„Софийска вода“ иска общ регистър на длъжниците на услуги 06.06 | 17:58
Водното дружество прибягва до колекторски фирми, когато неизрядните клиенти са изчезнали

Подобно на Асоциацията на банките и сдружението на ВиК-дружествата иска да се създаде единен регистър на длъжниците на услуги в България. Това заяви Борислав Георгиев, старши мениджър "Фактуриране и събиране на вземанията" в "Софийска вода" на конференция "Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора.
Според него колекторските фирми са необходими в случаите, когато неизрядният абонат е изчезнал и е оставил след себе си огромен дълг за питейна вода. В такива случаи дружеството не може само да открие длъжника и се налага да прибегне до услугите да фирмите за събиране на дългове.
Георгиев изтъкна поредицата от проекти за подобряване на качеството на услугите в "Софийска вода", включително и по отношение на информацията към клиентите. Преди информацията е била разпиляна, но вече се управлява в единна система, каза той.
Той разкри подхода на компанията по отношение на длъжниците й, който е тристепенен. Първият подход е основан на риска и според този профил се предприемат различни подходи за събиране на вземанията. Тази сегментация се извършва със специална система според параметрите на длъжниците. Процесите са дигитализирани и спестяват време и средства.
Вторият подход е насочен към прекратяване на акумулирането на нови задължения. Това става като се информират клиените за просрочията им и сумата за договаряне на плащания.
Третият подход пък е свързан с намиране на решения според индивидуалните възможности за издължаване, включително и разсроченост, увери представителят на водното дружество в столицата.
Междувременно фирмата изпраща писма, информира и преговоря по телефона с длъжниците, което Георгиев определи като най-ефективният им метод. Този процес също е автоматизиран.
Представителят на "Софийска вода" обяви, че компанията ще изгради нов КОЛ център за допълнително автоматизиране на процесите по информиране и контакти с клиентите.
При събиране на вземания дружеството залага на упълномощени за това мобилни екипи, които посещават клиентите на адреси, като целта е да се сключват споразумения за разсрочено плащане. Членовете на тези екипи минават през специално обучение във фирмата как да се държат с потребителите, какви да са движенията им, жестовете им и т.н., за да вдъхват доверие, сподели експертът.
Едва когато всички тези мерки не сработят, "Софийска вода" пристъпва към колекторски фирми и към съдебни действия, подчерта Георгиев.
Според столичното водно дружество големият им проблем е, че домакинствата у нас, които са финансово затруднени в плащането на месечните комунални услуги, поставят като приоритет сметките за вода след всички останали и така те се натрупват, докато станат големи суми.
Водещи
-
КЕВР утвърди цената на природния газ за юни - има ли драстична промяна
С осигурените количества се покриват ангажиментите на обществения доставчик за юни
30.05 | 17:59
-
Израел обвини Макрон в кръстоносен поход срещу еврейската държава
Френският президент заплаши с по-твърди мерки, ако хуманитарната ситуация в Газа не се подобри
30.05 | 17:40
-
МОН променя учебните планове с нов баланс на часовете
Красимир Вълчев: Учениците ще учат повече математика и по-малко езици
30.05 | 17:25
-
Петър Стоянов: Еврото ще повиши стандарта на живот в България
"Стандартът ни на живот след приемането на еврото ще бъде много по-висок", категоричен беше...
30.05 | 16:59
Най-четени
-
Анелия Мурджова от Симитли помогна на самотен зрелостник в най-важната му вечер
Историята на Анелия и Олександър показва, че понякога най-важните уроци се учат не в училище,...
30.05 | 10:59
-
Александър Вучич: Обсъдих с Путин износа на оръжие за Украйна
Сърбия формира работна група с Русия за проверка на обвиненията, че Белград доставя боеприпаси...
30.05 | 13:30
-
Какво може да направи Външно министерство, ако ви задържат зад граница
Това, което те могат да направят, е:
30.05 | 10:14