„Софийска вода“ иска общ регистър на длъжниците на услуги 06.06 | 17:58
Водното дружество прибягва до колекторски фирми, когато неизрядните клиенти са изчезнали
Подобно на Асоциацията на банките и сдружението на ВиК-дружествата иска да се създаде единен регистър на длъжниците на услуги в България. Това заяви Борислав Георгиев, старши мениджър "Фактуриране и събиране на вземанията" в "Софийска вода" на конференция "Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора.
Според него колекторските фирми са необходими в случаите, когато неизрядният абонат е изчезнал и е оставил след себе си огромен дълг за питейна вода. В такива случаи дружеството не може само да открие длъжника и се налага да прибегне до услугите да фирмите за събиране на дългове.
Георгиев изтъкна поредицата от проекти за подобряване на качеството на услугите в "Софийска вода", включително и по отношение на информацията към клиентите. Преди информацията е била разпиляна, но вече се управлява в единна система, каза той.
Той разкри подхода на компанията по отношение на длъжниците й, който е тристепенен. Първият подход е основан на риска и според този профил се предприемат различни подходи за събиране на вземанията. Тази сегментация се извършва със специална система според параметрите на длъжниците. Процесите са дигитализирани и спестяват време и средства.
Вторият подход е насочен към прекратяване на акумулирането на нови задължения. Това става като се информират клиените за просрочията им и сумата за договаряне на плащания.
Третият подход пък е свързан с намиране на решения според индивидуалните възможности за издължаване, включително и разсроченост, увери представителят на водното дружество в столицата.
Междувременно фирмата изпраща писма, информира и преговоря по телефона с длъжниците, което Георгиев определи като най-ефективният им метод. Този процес също е автоматизиран.
Представителят на "Софийска вода" обяви, че компанията ще изгради нов КОЛ център за допълнително автоматизиране на процесите по информиране и контакти с клиентите.
При събиране на вземания дружеството залага на упълномощени за това мобилни екипи, които посещават клиентите на адреси, като целта е да се сключват споразумения за разсрочено плащане. Членовете на тези екипи минават през специално обучение във фирмата как да се държат с потребителите, какви да са движенията им, жестовете им и т.н., за да вдъхват доверие, сподели експертът.
Едва когато всички тези мерки не сработят, "Софийска вода" пристъпва към колекторски фирми и към съдебни действия, подчерта Георгиев.
Според столичното водно дружество големият им проблем е, че домакинствата у нас, които са финансово затруднени в плащането на месечните комунални услуги, поставят като приоритет сметките за вода след всички останали и така те се натрупват, докато станат големи суми.
Водещи
-
Стотици фенове на Миле Китич с пръст в уста: Платиха за несъществуващ концерт в Габрово
Последствия за организатора
07.11 | 14:00
-
Аптеките ще спрат да работят
Чака ни небивала здравна и лекарствена криза, алармират от Българския фармацевтичен съюз
07.11 | 13:45
-
Ще се подложи ли кметът Терзиев на „архитектурен полиграф“?
И така, в последните дни столичани участват в поредната сага – „Поисках оставката на главния...
07.11 | 13:30
-
Кирил Петков: Пеевски не прекъсва руското влияние. Пеевски го бетонира
Особен управител може да се назначи и сега, без да се открадва рафинерията от Пеевски.
07.11 | 13:15
Най-четени
-
Продължава ремонтът на 11-километровия участък от АМ „Тракия“ в област Сливен
От „Пътна полиция“ уточняват, че при необходимост организацията на движението може да бъде...
07.11 | 10:30
-
Запаси има, хората ще имат гориво, износът е спрян, коментира лидерът на "ДПС-Ново начало"
"Виждам истерията на "партията на пуделите" и на "Лукойл"
07.11 | 12:30
-
Карлос Насар отказа трета оферта от Бахрейн
Евентуален трансфер е бил коментиран по време на визитата на щангиста в страната през...
07.11 | 09:45
-
Бизнесът: Няма да сме зрители в бюджетния театър!
Въпросът остава отворен: ще успеят ли синдикати, работодатели и изпълнителна власт да седнат...
07.11 | 11:02