„Софийска вода“ иска общ регистър на длъжниците на услуги 06.06 | 17:58
Водното дружество прибягва до колекторски фирми, когато неизрядните клиенти са изчезнали

Подобно на Асоциацията на банките и сдружението на ВиК-дружествата иска да се създаде единен регистър на длъжниците на услуги в България. Това заяви Борислав Георгиев, старши мениджър "Фактуриране и събиране на вземанията" в "Софийска вода" на конференция "Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора.
Според него колекторските фирми са необходими в случаите, когато неизрядният абонат е изчезнал и е оставил след себе си огромен дълг за питейна вода. В такива случаи дружеството не може само да открие длъжника и се налага да прибегне до услугите да фирмите за събиране на дългове.
Георгиев изтъкна поредицата от проекти за подобряване на качеството на услугите в "Софийска вода", включително и по отношение на информацията към клиентите. Преди информацията е била разпиляна, но вече се управлява в единна система, каза той.
Той разкри подхода на компанията по отношение на длъжниците й, който е тристепенен. Първият подход е основан на риска и според този профил се предприемат различни подходи за събиране на вземанията. Тази сегментация се извършва със специална система според параметрите на длъжниците. Процесите са дигитализирани и спестяват време и средства.
Вторият подход е насочен към прекратяване на акумулирането на нови задължения. Това става като се информират клиените за просрочията им и сумата за договаряне на плащания.
Третият подход пък е свързан с намиране на решения според индивидуалните възможности за издължаване, включително и разсроченост, увери представителят на водното дружество в столицата.
Междувременно фирмата изпраща писма, информира и преговоря по телефона с длъжниците, което Георгиев определи като най-ефективният им метод. Този процес също е автоматизиран.
Представителят на "Софийска вода" обяви, че компанията ще изгради нов КОЛ център за допълнително автоматизиране на процесите по информиране и контакти с клиентите.
При събиране на вземания дружеството залага на упълномощени за това мобилни екипи, които посещават клиентите на адреси, като целта е да се сключват споразумения за разсрочено плащане. Членовете на тези екипи минават през специално обучение във фирмата как да се държат с потребителите, какви да са движенията им, жестовете им и т.н., за да вдъхват доверие, сподели експертът.
Едва когато всички тези мерки не сработят, "Софийска вода" пристъпва към колекторски фирми и към съдебни действия, подчерта Георгиев.
Според столичното водно дружество големият им проблем е, че домакинствата у нас, които са финансово затруднени в плащането на месечните комунални услуги, поставят като приоритет сметките за вода след всички останали и така те се натрупват, докато станат големи суми.
Водещи
-
В Гърция предупреждават туристите да си пазят личните вещи заради активизирали се банди от джебчии
Гръцката полиция съобщава, че има ръст на случаите на обири на туристите
20.06 | 15:00
-
За осем месеца: Почистени са над 170 вагона и мотриси на БДЖ от графити
Данните са за периода от януари миналата година до днес. За набезите се работи съвместно с МВР...
20.06 | 14:30
-
Важна новина за АМ "Хемус" през следващата седмица 2
През следващата седмица - от 23 до 27 юни, за обрушване на откоси ще се ограничи движението в...
20.06 | 14:15
-
Борисов направи остри критики към депутатите от ПП-ДБ днес
"Божанов и Мирчев да оказват натиск върху ГЕРБ - това звучи като анекдот", заяви Борисов пред...
20.06 | 13:59
Най-четени
-
Даниел Митов обяви какъв е планът на МВР за въвеждането на еврото у нас по време на Национална дискусия
Той включва съвкупност от дейности за защита на финансовата система и обществото в периода на...
20.06 | 10:45
-
Забранява се пускането на пазара на електронни цигари за еднократна употреба
Текстът беше приет на второ четене със 133 гласа "за", 30 "против" и 8 "въздържал се".
20.06 | 09:45
-
Левон Хампарцумян: Предлагам като свърши тази история с еврото, данъчните да започнат да си гледат работата
Пазарът се саморегулира
20.06 | 11:30