"Черен петък" по нашенски 22.11 | 14:00
Фалшиви намаления заливат магазините

Фалшиви намаления преди "Черния петък". Потребители масово се оплакват от изкуствени завишения на цените в последните дни преди голямото намаление, разказва репортаж на Нова тв. Лъжат ли ни търговците с цените и колко по-евтино можем да пазаруваме по време на кампанията?
Очакванията са 2/3 от българите да се възползват от намаленията. Напук на традициите на Запад, където милиони щурмуват магазините, у нас близо 70 % от потребителите свързват "Черния петък" с пазаруване онлайн. Дрехи, обувки, спортни стоки, козметика и малки домашни електроуреди ще са най-предпочитани от шопинг маниаците. Като мъжете ще заложат на мобилните телефони, телевизорите и компютрите. Дамите пък ще се насочат основно към продуктите за красота, като парфюми и козметика, както и към детските стоки и играчки.
Обещания за рекордно ниски цени и шокови намаления вече ни примамват от витрините в моловете и големите онлайн магазини. Екип на телевизията тръгна на шопинг с потребителят Милена Вълкова. Заедно с нея, екипът забеляза капан още преди големите отстъпки да са дошли. Атрактивно намаление на набелязани от Милена обувки в онлайн магазин привлича вниманието й. При съпоставка на цените, преди и след отстъпката, обаче се натъква на проблем.
"Обувките, които бях харесала, бяха на 104 лв. В момента са на 125 лв. С 20 % отстъпка, която се изравнява с първоначалната цена”, каза потребителят Милена Вълкова.
При пазаруването в интернет няма изискване старата цена да е била в сила поне месец преди намалението. Само за дни обаче цената на часовник, продаван онлайн, скочи от 100 долара на над 2000 лева, буквално дни преди "Черния петък".
"Всички продукти, които са част от кампанията "Черен петък” ще бъдат надлежно обозначени и потребителят ще може да се ориентира дали продуктът е със специална, намалена цена. Ние, като търговци, нямаме интерес да правим такива неща”, заяви директорът на онлайн магазин Стефана Здравкова.
През последния месец заедно с Комисията за защита на потребителите екип на NOVA следи цените на 3 стоки, продавани в търговската мрежа и 3 стоки, продавани онлайн. Крайната цел е да се види дали потребителите не се заблуждават с бомбастичните реклами и дали са действителни тези намаления.
"При реалните търговски обекти е на лице специфично изискване за намаленията, тоест старата цена трябва да е била такава в продължение най-малко на един месец”, допълни Константин Райков от Комисията за защита на потребителите.
Водещи
-
Ако има искане, България ще даде въздушен коридор на руския президент, за да стигне до Будапеща
Това стана ясно от думите на министъра на външните работи Георг Георгиев, казани по време на...
20.10 | 18:00
-
18,6% ръст на минималните тарифи искат таксметровите организации
Промяната ще бъде гласувана в четвъртък
20.10 | 17:45
-
Металдетекторни рамки на входа на моловете предлагат от СДВР
Директорът на СДВР Любомир Николов допълни, че ще продължи полицейското присъствие пред...
20.10 | 17:30
-
Врачка казала на Светлана Василева, че има открадната сестра
Блондинката вярва на астроложките, които ѝ предрекли както провалите, така и това, че 2026 ще...
20.10 | 17:15
Най-четени
-
15-годишно момче почина, след като беше намушкано в столичен мол
Часове по-късно предполагаемият извършител е бил задържан
20.10 | 09:00
-
Двама задържани за номушканото момче в мол в София
15-годишният тийнейджър почина в болница
20.10 | 11:16
-
И днес българският държавен глава беше с цивилен автомобил
Продължава визитата на унгарския президент у нас
20.10 | 12:59
-
Акция в Община Пловдив, полиция блокира сградата
Според неофициална информация тя е по сигнал на Европейската прокуратура
20.10 | 12:15