1/3 от ресторантите са фалирали 15.01 | 15:36

Това заяви Атанас Димитров - зам.-председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска организация. От думите му стана ясно, че секторът се намира под критичното си ниво за оцеляване

От iNews.bg

"Една трета от ресторантьорския бизнес и този с барове фалира - това са 32 на сто - те няма да се върнат в играта, бизнесите се продават, това важи и за хотелите." Това заяви днес пред БНР Атанас Димитров - зам.-председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска организация. От думите му стана ясно, че секторът се намира под критичното си ниво за оцеляване и че от организацията ще поискат допълнителна подкрепа. 

Димитров бе категоричен, че продължаването на мерките до 31 януари е нанесло допълнителен удар и към момента компаниите, които се справят с положението остават все по-малко. 

Бизнесът очаква да започнат плащанията в помощ по оперативна програма "Конкурентоспособност", през която ще получат като компенсация до 20% от оборотите си. Димитров и БАХРА обаче все нямат точна информация колко средства са получени по другите програми, колко са усвоени и от колко бенефициенти. 

Организацията обаче има още две искания, които ще отправи до съответните власти. Първо - общинските администрации да направят всичко възможно да успокоят хората, че няма да събират такси "сграда" и "смет". Тоест да заявявт категорично, че няма да искат плащане за нещо, което не е ползвано. По думите му, това все още не е свършено. 

"Същото е и проблемът с кредитите – те са разсрочени до края на март, това ми звучи несериозно в тази ситуация, в която ние се намираме. По този проблем ние сме сезирали и нашите европейски ресорни партньори. Според нас мораториумът върху кредитите трябва да е минимум две години и то след изтичане на пандемията", настояват те. 

Третият голям проблем, по думите на Димитров, е персоналът. Наблюдава се сериозен отлив от професията и то на хора, които са обучавани с години. Ако тенденцията се задълбочи, дори след края на пандемията, бизнесът ще изпитва сериозни трудности при намирането на служители за заведенията.

Водещи

Най-четени