15 фирми ще се състезават за изграждането на електронно правителство 16.01 | 19:28

80 млн. лв. годишно щял да бъда финансовият ефект от електронното правителство

От Ивелина Георгиева

15 фирми и консорциуми подадоха оферти за участие в най-големия търг за дейности, свързани с ускоряване на електронното правителство. Процедурата стартира на 10 ноември 2011 г., когато 62 компании закупиха тръжна документация.

Проектът "Развитие на административното обслужване по електронен път" се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". Бюджетът на проекта е 18 млн. лв., поясни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на отварянето на офертите.

Този проект ще сложи край на опашките при работата с държавната администрация, заяви министър Московски. Той добави, че този проект е сериозна крачка в интеграцията на България като държава.

В рамките на проекта ще бъде реализиран автоматичен обмен на най-използваните данни в държавата. В момента различните администрации изискват многократно данни от гражданите, макар че те вече съществуват в някоя от тях.

След приключване на проекта над 30 ключови регистъра ще обменят данни чрез служебни електронни услуги, каза министър Ивайло Московски. По думите му очакваният финансов ефект от свързването само на 20 от основните регистри, като Търговски, Кадастър, ЕСГРАОН и пр., надхвърляло 80 млн. лв. годишно.

В рамките на проекта ще бъде усъвършенстван и единният портал за достъп до електронни административни услуги.

Конкурсната документация беше разделена в 5 обособени позиции: 1. Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на електронното правителство; 2. Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация; 3. Реализиране на приоритетни административни услуги за общинската администрация; 4. Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации; 5. Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административно обслужване.

Според условията на тръжната документация една фирма може да спечели само една обособена позиция.

Комисията с председател Иван Иванов, началник в отдел "Финанси" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) ще заседава в срок от 35 работни дни, след което ще обяви класирането в търга.

Комисията има достатъчно време да свърши своята работа, но ако се наложи и времето не стигне, срокът може да бъде удължен, посочи Валери Борисов, заместник-министър по информационните технологии. Той добави, че амбицията на МТИТС е комисията да заработи много стегнато, така че срокът да бъде спазен и след 35 дни да има избрани победители по петте позиции.

На първия етап комисията ще оценява фирмите за допустимост, т.е. дали са изпълнили критериите, заложени в тръжната документация.

Почти всички министерства претендират, че предоставят електронни административни услуги на гражданите, заяви Валери Борисов. По думите му не само министерствата, но и агенциите като НАП, НОИ, "Митници" предлагат електронни административни услуги.

Срокът за изпълнение на дейностите е до 07 март 2013 г. в случай, че няма продължителни процедури по обжалване на избора на изпълнител.

Фирмите, които подадоха своите предложения за участие в конкурса, са:

  1. Консорциум Интрасофт-БН

  2. Хюлет-Пакард България

  3. Технологика ЕООД

  4. Консорциум Сиела ГТ

  5. Консорциум Сиенсис-Абати ДЗЗД

  6. Обединение е-България

  7. Стемо ООД

  8. Ай Би Ес България ЕООД

  9. Аксиор ООД

  10. Дружество по ЗЗД обединение електронни административни услуги за държавна и общинска администрация

  11. ДЗЗД Матерна И-гавърмънт

  12. Консорциум Сдружение за електронно управление ДЗЗД

  13. Консорциум Сирма-Интерконсулт

  14. Консорциум ДЗЗД РАО Електорн

  15. Атос Ай Ти Солушънс енд Сървисис ЕООД

Водещи

Най-четени