30 хил. лева глоба наложи КЗК на Blizoo 24.10 | 15:14

Глобата се налага заради заблуждаваща реклама

От Ивайло Ачев

Глоба от 30 379 лева за заблуждаващо рекламно послание наложи Комисията за защита на конкуренцията на телекомуникационния оператор "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД, става ясно от съобщение на сайта на КЗК.

Санкцията се налага по сигнал на потребител и е заради заблуждаваща реклама във връзка с предлагания "Пълен пакет" на Blizoo. Според рекламата "Пълен пакет" включва цифрова телевизия с над 150 програми, интернет и фиксирани услуги.

Проверка на КЗК обаче е установила, че Blizoo действително е заблудило потребителите, тъй като реално компанията е предлагала доста по-малък брой телевизионни програми. Според КЗК добросъвестната търговска практика изисква телевизионният оператор да следи за качеството и броя на програмите, които предоставя, като основни характеристики на предлаганата от него услуга.

При определяне на санкцията КЗК взима под внимание степента и периода на нарушението, както и мащаба на рекламната кампания.

Глобата от КЗК далеч не е първа за Blizoo, която е доста млада компания на българския пазар – създадена е преди година и пет месеца (22.05.2010). В началото на тази година Blizoo беше глобена с 56 хил. лева за нелоялно привличане на клиенти. Според заключението на КЗК по този случай, Blizoo е предлагала коледни бонуси към свои промоционални пакети, но това е било редуциране на общата стойност на услугата, а не безвъзмездна добавка.

Водещи

Най-четени