Apple е най-скъпата марка в света 22.05 | 16:36
Технологичните компании доминират в десетката на най-скъпите марки на планетата

Седем от общо десетте най-скъпи марки в света са технологични или телекомуникационни компании. Това сочи годишната класация, в която агенцията за маркетингови изследвания Milward Brown подрежда 100 световни марки, предаде Reuters.
Производителят на потребителска електроника, компютърен софтуер и персонални компютри Apple се задържа на първо място като най-скъпия бранд през 2011 година.
Компанията, създател на iPhone и iPad, е увеличила стойността на марката си с 19% през 2011 г. до 183 милиарда долара, която представлява 37% от пазарната му капитализация.
Apple предвожда група от брандове с дейност в сферата на технологиите, които доминират сред първите десет в класацията. Единствените изключения извън технологичните компании в класацията са веригата за бързо хранене McDonald's и производителят на газирани напитки Coca-Cola. Те окупират съответно на четвърта и на шеста позиция, както и марката цигари Marlboro. Последната се е изкачила с едно място до седма позиция въпреки кампаниите срещу пушенето по цял свят.
Най-големият доставчик в сферата на информационните технологии IBM (International Business Machines) си е разменил мястото с информационния гигант Google, достигайки до второ място. Световната търсачка е останала на трето. Ветеранът в ИТ сектора Microsoft си запазва петото място. На осмо място се нарежда телекомуникационната компания AT&T, на девето- Verizon, оперираща в същия бранш, а на десето – мобилната мрежа China Mobile.
Facebook, с пазарна стойност 82 милиарда долара след своето първично публично предлагане (IPO) миналата седмица, е на първо място сред най-бързо проспериращите брандове в този аспект, регистрирайки покачване на стойността си със 74% до 33,2 милиарда долара. С това социалната мрежа се нарежда под номер 19.
Общата стойност на стоте класирани бранда в класацията на Milward Brown е 2,4 трилиона долара. Тя се е увеличила с 66% спрямо първата класация, направена през 2006 г. за предходната 2005 г.
От общо тринадесетте категории, в които са разпределени стоте бранда, шест са регистрирали растеж, шест – спад, а една е останала без промяна (категорията на финансовите институции).
Марките луксозни стоки, както и хранителните такива, са на първо място по растеж на стойността си – с по 15%. На второ място са брандовете на облекла, чиято обща стойност е нараснала с 13%.
Брандовете в сферата на технологиите, заедно с телекомуникационните, представляват общо около 44% от стойността на всички класирани. Освен това общата стойност на марките от двете категории е в размер на приблизително една трета от тази на всички марки, отразена през 2006 година.
Водещи
-
Индийска ясновидка: Никакви лекарства не могат да спасят Доналд Тръмп!
Арчена Нагабушанам очаква и много катаклизми, които ще ударят Земята
10.08 | 17:40
-
Известен руски режисьор се удави в Созопол
Юрий Бутусов e почивал у нас със семейството си
10.08 | 17:20
-
Христо Гаджев за президента Радев: Явно лицемерието е заразно
Общо за 12 месеца правителствата на Радев са продали 262 държавни имота, подчерта депутатът от...
10.08 | 17:00
Най-четени
-
Разкриха какво е правил Тодор Славков преди края си
Христо Крушарски имал заръка от бабата на Тошко да се грижи за него
10.08 | 12:40
-
Президентът: С разпродажбата на държавни имоти се готви най-големият грабеж от 90-те насам
Бързането с еврото изпразни хазната и сега кабинетът търси пари и разпродава държавата, така...
10.08 | 10:00
-
Бащата на Сияна дарява 1,2 млн. лева на нуждаещи се деца
Цялата сума от застраховката на шофьора ще дадем на деца в неравностойно положение, заяви...
10.08 | 12:00
-
Морето изхвърли на плажа в Бургас нарочно удавено куче
То е било омотано в плат, вързано с въже и прикрепени каменни тежести
10.08 | 11:20