BMW изпраща много успешна 2011 година 09.01 | 15:11

Компанията отчете рекорден ръст в продажбите си

От Ивайло Ачев

Германската автомобилна икона BMW записа рекордни продажби през 2011 година и се надява импулсът от миналата година да се пренесе и през тази, предаде Reuters.

Според данните на германската компания продажбите в цял свят на сериите мини, Rolls-Royce и на BMW през 2011 година са се увеличили с 14,2% до общо 1,67 млн. автомобила. Въпреки кризата апетитът за лукс на четири колела явно не намалява – само продажбите на Rolls-Royce са скочили с 31% до 3538 автомобила – рекорд в историята на луксозната марка.

Най-големият пазар за BMW през 2011 година е САЩ – 18% от продажбите на компанията са реализирани там. BMW успя да изпревари Mercedes-Benz на американския пазар като най-предпочитана луксозна марка - с малко над 2 хил. повече продадени автомобила през 2011 година. На второ и трето място като пазари за BMW са съответно Германия и Китай със 17,8% и 14%.

От BMW очакват, че през тази година пазарът на луксозни автомобили в глобален мащаб ще отчете ръст от над 8%. Това е над два пъти повече, отколкото се прогнозира за пазара на автомобили като цяло.

 

Водещи

Най-четени