Carrefour с глоби за заблуждаващи цени в Китай 31.01 | 07:24

Компанията се извинява за „причинените неудобства”

От Нели Минчева

Китайските власти искат да наложат глоба в размер на 2,5 млн. юана (279 хил. евро) на френската търговска верига Carrefour за това, че е заблуждавала своите клиенти относно цени на стоки в магазините си.

Това е максималната предвидена санкция за такъв тип провинение в страната, съобщават китайски медии, цитирани от АФП.

Регулаторите са поискали пред уикенда всеки от трите магазина на Carrefour в Шанхай и два в провинция Юнан да платят по 500 хил. юана.

Окончателният размер на санкцията ще стане ясен след разговор с представители на компанията, като не се дават повече подробности относно тази среща.

Вследствие на потребителски жалби е започнато разследване, което установило, че магазини на Carrefour в Китай "лъжат своите клиенти с фалшиви отстъпки, обявяват ниски цени, които се повишават на касата, не спазват обещанията си и имат заблуждаващи етикети”.

От местното подразделение на веригата се извиняват "искрено за причинените неудобства на потребителите” и предлагат на клиентите изплащане в петорен размер на разликата между платената и обявената цена.

От френската група казват още, че ще въведат "специален контрол” в магазините в страната, който да доведе до вътрешни проверки за това как се обявяват цените.

Досега цените на стоките в магазините не са били често обект на регулация в Китай, но правителството променя тази практика в опит да спре увеличаващата се инфлация, отбелязва агенцията.

Покачването на цените достигна 4,6 на сто на годишна база през декември след ръст от 5,1 на сто за ноември, като при хранителните продукти поскъпването е по-силно.

Според анализатори посрещането на Лунната нова година и необичайния студ допълнително ще окажат влияние на ценовата статистика.

Водещи

Най-четени