Nestle ще купи активи на Pfizer за 11,9 млрд. долара 23.04 | 14:31

С покупката швейцарската компания цели завръщането си на азиатския пазар

От Виолета Малинкова

Nestle SA се съгласи да купи подразделението за детски храни на Pfizer Inc. за 11,9 млрд. долара, разширявайки по този начин бизнеса си с продажба на адаптирано мляко в развиващите се пазари, съобщи Bloomberg.

От швейцарската компания заявиха в изявление, че тази покупка ще даде тласък на печалбата за акция в първата пълна годината. От Nestle добавиха още, че около 85% от продажбите на съюза са в развиващите се пазари.

Покупката ще помогне на Nestle, която и без това държи най-големия дял от продажбите на бебешки храни в света, да си възвърне позициите на китайския пазар за този тип продукти. Там Nestle губи своя пазарен дял от 2005 г. насам, след като от компанията оттеглиха Neslac млякото си на прах, поради откритото от властите в него прекалено високо съдържание на йод.

По данни на Euromonitor International азиатският-тихоокенаки регион представлява 43% от пазара за бебешки храни.

Според анализатори в базираната в Цюрих Kepler Capital Markets покупката изглежда доста скъпа. Смисълът от сделката е видим единствено в дългосрочен план, тъй като наистина ще засили позициите на Nestle в Азия.

Тази продажба ще е най-голямата за Pfizer от 2006 г. насам. Тогава американската фармацевтична компания продаде марките си Sudafed и Bengay на Johnson & Johnson. Това е първата от общо двете основни стъпки, които изпълнителният директор на Pfizer - Иън Ред очерта за свиване на позиционираната в Ню Йорк компания и фокусирането ѝ върху производството на нови лекарства.

По данни на хора, близки до сделката, от Pfizer са избирали между Nestle и Danone като потенциални купувачи на подразделението.

Сделката подлежи на регулаторни регулации.

Водещи

Най-четени