Pepsi съкращава 8700 служители, за да се бори срещу Coca-Cola 10.02 | 18:25

Целта е да се отделят допълнителни 600 милиона долара за маркетингови кампании

От Ивайло Коралски

Обещанията на Pepsi, че ще се бори упорито с прекия си конкурент Coca-Cola, получиха официално покритие.

Компанията потвърди, че съкращава 8700 работни места, за да може да освободи допълнителни 600 милиона долара, които да бъдат похарчени под формата на допълнителни маркетингови инициативи и реклама от всякакъв вид.

Първоначалните планове за съкращения в Pepsi бяха значително по-малки.

Количеството освободени работници представлява 3% от цялата работна сила на Pepsi, а засегнатите единици ще бъдат подбрани измежду 30 клона на компанията по целия свят.

Решението за промяна на посоката на Pepsi е продиктувано и от инвестициите в нови, здравословни газирани напитки и снаксове.

За последната година Pepsi се утвърди като третата по големина марка в рамките на пазара за газирани напитки в САЩ. Лидер е Coca-Cola, следван от Diet Coce.

Сред по-известните марки на фирмата в момента са Mountain Dew и Sierra Mist.

Водещи

Най-четени