Sony оглави класация за най-стойностните азиатски марки 05.07 | 13:15

В топ 100 липсват китайски компании, модните брандове са далеч от първите места

От Нели Минчева

Японският производител на електроника Sony беше обявен за най-стойностната азиатска марка. Класацията е изготвена от специализираното издание за маркетинг Campaign съвместно с изследователската фирма TNS.

Първите пет позиции в подреждането са поделени между компании за потребителска електроника, като друго, което прави впечатление, е отсъствието на китайски брандове в топ 100.

Въпреки че Sony претърпя доста сътресения в последно време заради разкрития пробив в сигурността и откраднатите лични данни на около 100 млн. потребители на PlayStation Network, японският гигант успява за пореден път да се озове на лидерското място в класацията.

В нея са включени общо хиляда бранда от Азия. Според резултатите японските и южнокорейските марки се радват на най-голяма почит, като след Sony се нареждат Panasonic, LG, Samsung и Canon – все технологични фирми. Имената и на петте компании бяха в челната петица и за 2010 г.

"Тазгодишното изследване показва пред какви предизвикателства са изправени китайските и индийските марки, за да се спечелят признание извън родните си пазари", се посочва в доклада към проучването.

Най-добре класираната китайска фирма е Haier – производител на електроуреди, поставен на 102-ро място. Най-силно представилата се индийска компания пък е производителят на млечни продукти Amul – под номер 89.

Забелязват се и някои единични големи размествания в общата класация. Най-ярък пример за това е модния гигант Prada, който наскоро се листва на борсата в Хонконг, но не успя да оправдае очакванията за цената на акциите си. Така фирмата тази година се намира на 348-мо място сред най-стойностните марки, присъстващи в Азия, след като в предишното издание беше с почти 100 позиции по-напред.

В топ 25 липсват представители на луксозния сектор, като Chanel, Rolex и Louis Vuitton са на съответно 30-то, 42-ро и 123-то място.

Водещи

Най-четени