Subway детронира McDonald's 08.03 | 09:43

Веригата вече има повече ресторанти, но не и по-големи продажби

От Нели Минчева

През 2010 г. американската верига от ресторанти за бързо хранене McDonald's беше детронирана от лидерското място по брой заведения в света от своя също американски конкурент Subway.

Към 1-ви януари 2011 г. Subway е разполагал с общо 33 749 ресторанта в глобален мащаб, съобщава пред АФП говорител на компанията. Според годишния доклад на McDonald's, публикуван през февруари, веригата към същата дата е имала 32 737 обекта.

"Изпреварихме ги по някое време през 2010 г. Преди година бяхме малко след тях", посочва говорителят на Subway.

За сравнение, други големи американски вериги, въпреки че имат огромни мрежи, държат далеч по-малко на брой заведения. За Starbucks бройката е около 17 000, а за Burger King – около 12 000.

Компанията McDonald's е създадена през 1955 г. с първи ресторант в едно чикагско предградие. През 60-те години на миналия век групата изглежда недостижима в очите на конкуренцията.

През 1965 г., по времето, когато McDonlad's се листва на фондовата борса в Ню Йорк, се ражда Subway. Създател на фирмата в Кънектикът е 17-годишен младеж, търсещ начин да финансира следването си по медицина.

Фред ДеЛука днес е 221-вият най-богат американец според списание Forbes, като неговите активи се оценяват на 1,8 млрд. долара.

Ако се гледат обаче финансовите резултати, McDonald's все още има преднина. Докато Subway е генерирал продажби за 15,2 млрд. долара през миналата година, то числото за McDonald's е 24,1 млрд. долара.

Освен това най-продаваните сандвичи в света присъстват в 117 страни по света, а Subway разполага с магазини в 95 държави.

Компанията майка на Subway - Doctor's Associates, не е листвана на борсата и няма намерение да става публична. "Това е нашият избор и причината е, че по този начин се съсредоточаваме върху продукта, качеството, ресторантите, а не върху нещата, които идват с публичността на една компания, като например финансовите доклади", казват от групата.

Запитан дали следващата цел пред Subway е да изпревари McDonald's и по продажби, говорителят на компанията отговаря отрицателно. "Важното е да станем по-добри, а не по-големи."

Водещи

Най-четени