Toyota вижда три проблема за развитието си в краткосрочен план 04.06 | 10:19

Президентът на компанията се притеснява от ситуацията в Европа и САЩ

От Ивайло Ачев

Силната йена, европейската дългова криза и по-слабото търсене на автомобили в САЩ – това са трите най-големи грижи за бъдещето на японската автомобилна индустрия в очите на президента на Toyota Акио Тойода, пише Bloomberg.

Трите проблема се считат за особено належащи, но в по-дългосрочен план от Toyota се притесняват от още три препятствия – по-строгите стандарти за икономия на горивата и отделяне на вредни емисии газове, високите корпоративни данъци и липсата на устойчиви търговски партньорства. Други проблеми, които виждат експертите на японската компания, са високият данък върху продажбата на коли, както и нестабилното положение по отношение на енергийното захранване.

Все пак Тойода вярва, че през тази година компанията му ще успее да реализира добър резултат. Прогнозата на Toyota за настоящата година е за увеличение на продажбите с 21% до рекордните 9,58 млн. продадени единици.

"Разчитаме на това, че на повечето пазари клиентите ни желаят да подменят поостарелите си автомобили. В Европа обаче, където повече хора имат по-нови коли, този цикъл може да се забави и без да се има предвид дълговата криза", коментира Тойода.

Според данните на авторитетните консултанти от Autodata през май в САЩ са продадени 13,8 млн. автомобила (при сезонно изгладени данни). Прогнозите обаче бяха за 14,4 млн. автомобила, като за пръв път през тази година на американския пазар за един месец има по-малко от 14 млн. продадени автомобила.

__________________________

Участвайте в инициативата "Това е колата" на Div.bg и гласувайте в автомобилните класации на сайта.  

Водещи

Най-четени