Toyota води азиатските производители към възстановяване 02.03 | 10:00

Продажбите на Prius растат, целта е 220 хил. единици в САЩ

От Ивайло Ачев

Японският автомобилен гигант Toyota отчете по-добри от очакваното продажби през февруари, като особено обнадеждаващо е представянето на хибрида Prius, предаде Bloomberg.

Съгласно данните през февруари комбинираните продажби на Prius, Lexus и Scion са се повишили с 12%, докато прогнозата беше за ръст от около 8%. Само продажбите на Prius пък са скочили с 52% до общо 20 589 единици – най-високото ниво за един месец от четири години насам.

През тази година Toyota иска да направи рекорд по продажби на най-популярния си хибрид в САЩ. Според Алън Баум, директор на консултантската компания Baum & Associates, Toyota иска да продаде 220 хил. Prius-а на американския пазар през 2012 година.

Според официални данни на Autodata Toyota има пазарен дял от 13,9% в САЩ, което е с 0,4% по-малко от същото време на миналата година. Тенденцията обаче е за увеличаване на дела на японския производител.

Подобно на Toyota и другите азиатски производители в лицето на Honda, Nissan, Hyundai и Kia отчитат много добър февруари. При Honda Има ръст от 12% в продажбите на брандовете Honda и Acura. При Nissan ръстът на продажбите е 16%, а Hyundai и Kia отчитат общо увеличение на продажбите си от 26%.

Водещи

Най-четени