Volkswagen се съсредоточава в китайския пазар 03.06 | 15:00

Това е най-големият пазар на автомобили в света, казват от VW

От Ивайло Ачев

Германският автомобилен гигант Volkswagen обърна поглед към китайския пазар и насочи вниманието си към увеличаване на обема на продажбите там, предаде Bloomberg.

Оттук насетне в борда на германската компания беше създаден пост на директор, който ще отговаря само за Китай. В съобщение, разпространено до медиите, ръководството на Volkswagen, под чиято шапка влизат още Audi, Lamborgini, Porsche, Skoda и Bentley, обяснява, че ходът със създаването на новия пост "засяга важността на Китай като най-големия пазар на автомобили в света".

През 2011 година Volkswagen продаде 2,3 млн. автомобила в Китай, което означава 2,6 млрд. евро оперативна печалба само от китайския пазар. "Искаме да засилим темпото в Китай още повече", коментира Мартин Винтеркорн, главен изпълнителен директор на компанията.

През първото тримесечие на тази година нетната печалба на Volkswagen се увеличи до 3,19 млрд. евро спрямо 1,7 млрд. евро за същия период на 2011 година. Годишният приход пък е 47,33 млрд. евро, т.е. с 25% повече.

_________________________________________

Участвайте в инициативата "Това е колата" на Div.bg и гласувайте в автомобилните класации на сайта. 

Най-четени