bTV отговори на Булсатком с ответни обвинения 05.01 | 10:13

Операторът дискриминирал медийната група и изнудвал с непазарни цени

От Филипа Тодева

От медийната група на bTV разпространиха отворено писмо-отговор на отправените вчера обвинения от "Булсатком". Според версията на оператора, че исканите нови цени от bTV Media Group са почти 50% от сумата за правата на всички програми на "Булсатком".

От медийната група отговориха, че "Булсатком" прави опит да прехвърли отговорността за масовото недоволство на многобройните зрители на bTV, лишени от достъп до каналите на медията в мрежата на Булсатком с поредица от неверни и манипулативни твърдения срещу bTV.

bTV стои зад позицията си, че Булсатком налага безпрецедентна ценова дискриминация върху медията, която се проявява във всички предложения на оператора.

В условия на финансова и икономическа криза и като се възползва от пазарната си мощ с над 35% пазарен дял, Булсатком изнудвал медията и зрителите, с непазарни цени.

"Вероятно операторът прави опит да заблуди зрителите с цел да увеличи месечните такси към тях в интерес единствено на собствената си печалба, като се опита да прехвърли върху bTV отговорността за това решение.

bTV изразява категорично несъгласие с намеренията на Булсатком да прехвърли върху зрителите ангажимента за инвестиция в съдържанието, от което операторът печели, без да допринася по никакъв начин за създаването му", се посочва в писмото.

Според bTV практиката на "Булсатком" да задържа над 80% от приходите на клиентите си за себе си е пагубна за развитието на целия телевизионен пазар в България и в краткосрочен, и в дългосрочен план.

Проблемът се задълбочава допълнително от факта, че според официално проучване на АБРО, Булсатком декларира по-малък от реалния си брой абонати (критерий, който винаги е бил свързан с ценообразуването на каналите на bTV) и така допълнително увеличава печалбата си на гърба на зрителите и на съдържанието, което разпространява.

"Само за последната година операторът е задържал за себе си от каналите на bTV Media Group милиони, без да насочи събраните от зрителите средства към създаването на оригинално ново българско съдържание", твърдят от медийната група.

По тяхно мнение безпокойство буди фактът, че Булсатком продава на абонатите си телевизионни канали само в пакети, като подменя каналите по своя преценка и без съгласие на зрителите.

Най-четени