АПИ обещава тол системата да не докара допълнителни разходи на превозвачите 27.02 | 13:37
Сттраната ни е с най-ниските тарифи в ЕС, а второкласните пътища са безплатни, отбелязва Асенов
Превозвачите няма да имат допълнителни разходи за отчитане на изминатото разстояние по пътищата с тол системата. България е с най-ниските тарифи за движение по пътищата в Европа, а второкласната пътна мрежа в страната е безплатна за тежкотоварните превозни средства. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", пред Нова телевизия. Проф. Асенов подчерта, че в България са най-ниските тарифи за пътища в Европа и посочи, че от София до Бургас тол таксата за най-големия автобус за еднократно пътуване е 10 лв., а за камион по транзитния маршрут ГКПП "Калотина" – ГКПП "Капитан Андреево", сумата е 40 лв., при условие, че 23 лв. е дневната винетка, която в момента се плаща. Всеки може да сметне, че за това разстояние увеличението е два пъти, каза проф. Асенов.
Той съобщи още, че второкласните пътища са безплатни за превозните средства над 3,5 тона и като пример даде един от най-натоварените проходи – "Проходът на Републиката", който е връзката между Северна и Южна България и е част от второкласния път II-55. Асенов допълни също че в Област Смолян няма нито един път с тол.
България е изградила най-модерната системата за пътно таксуване и е единствената в Европа, която предлага три алтернативни начина за плащане на такси – маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер, заяви членът на УС на АПИ. За сравнение той посочи тол системата в Унгария, която е стартирала таксуването на база изминато разстояние само с маршрутна карта, без възможност за таксуване с GPS тракер или използването на бордово устройство, и 6 месеца е работила само с маршрутни карти.
Всички разходи по организацията на декларирането на данни ще бъдат в рамките на процентите, които получават дружествата национални доставчици на услуги за тол такси посочени в общите условия. Всички разходи ще бъдат поети в рамките на тези 7% по цялостната организация на декларирането на данните, така че превозвачите да не носят тежест. Превозвачите няма да носят и тежестта на дългосрочните договори, каза проф. Асенов. На въпроса защо транзитният трафик не плаща повече, членът на Управителния съвет към АПИ, обясни, че според чл. 7, ал. 3 на европейската директива тол таксите не могат да бъдат дискриминационни спрямо държавата на произход на пътното превозно средство.
Водещи
-
БАН: Метапневмовирусът може да предизвика пъстра палитра от симптоми
"За малките деца може да предизвика сериозно заболяване като бронхиолит, пневмония, възпаление...
10.01 | 17:40
-
Има недостиг на военни в българската армия
„Особено тревожно е положението при младшите офицери, защото има недостиг на желаещи да учат и...
10.01 | 17:00
-
БСП: Наддяваме се другата седмица България да има редовно правителство
Атанас Зафиров каза, че се опитват да сформират работещо мнозинство по приоритети, по...
10.01 | 16:45
-
Как минималната работна заплата може да служи като база за определяне на началните основни заплати
Добре е да се обърне внимание и на съотношението между понятията "минимална работна заплата“ и...
10.01 | 16:30
Най-четени
-
Асен Василев: ДБ нямат мандат да преговарят от името на ПП
„Докато не видим как ще изглежда коалиционното споразумение, не можем да го коментираме. Ако...
10.01 | 09:59
-
Лидерът на "Движение 21" разкри подробности за преговорите между ГЕРБ, БСП и ИТН
"Кабинетът е готов, вариантът е почти финализиран"
10.01 | 15:30
-
Над половин тон контрабанден алкохол удариха в Ботевград
В различни стаи на къщата били открити 78 пластмасови туби и бутилки, съдържащи общо около 530...
10.01 | 10:15
-
Парламентът изслушва Главчев и трима министри
Това са служебните министри Атанас Илков, Атанас Запрянов, Мария Павлова, Галя Кондева, Петър...
10.01 | 09:45