АПИ обещава тол системата да не докара допълнителни разходи на превозвачите 27.02 | 13:37
Сттраната ни е с най-ниските тарифи в ЕС, а второкласните пътища са безплатни, отбелязва Асенов

Превозвачите няма да имат допълнителни разходи за отчитане на изминатото разстояние по пътищата с тол системата. България е с най-ниските тарифи за движение по пътищата в Европа, а второкласната пътна мрежа в страната е безплатна за тежкотоварните превозни средства. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", пред Нова телевизия. Проф. Асенов подчерта, че в България са най-ниските тарифи за пътища в Европа и посочи, че от София до Бургас тол таксата за най-големия автобус за еднократно пътуване е 10 лв., а за камион по транзитния маршрут ГКПП "Калотина" – ГКПП "Капитан Андреево", сумата е 40 лв., при условие, че 23 лв. е дневната винетка, която в момента се плаща. Всеки може да сметне, че за това разстояние увеличението е два пъти, каза проф. Асенов.
Той съобщи още, че второкласните пътища са безплатни за превозните средства над 3,5 тона и като пример даде един от най-натоварените проходи – "Проходът на Републиката", който е връзката между Северна и Южна България и е част от второкласния път II-55. Асенов допълни също че в Област Смолян няма нито един път с тол.
България е изградила най-модерната системата за пътно таксуване и е единствената в Европа, която предлага три алтернативни начина за плащане на такси – маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер, заяви членът на УС на АПИ. За сравнение той посочи тол системата в Унгария, която е стартирала таксуването на база изминато разстояние само с маршрутна карта, без възможност за таксуване с GPS тракер или използването на бордово устройство, и 6 месеца е работила само с маршрутни карти.
Всички разходи по организацията на декларирането на данни ще бъдат в рамките на процентите, които получават дружествата национални доставчици на услуги за тол такси посочени в общите условия. Всички разходи ще бъдат поети в рамките на тези 7% по цялостната организация на декларирането на данните, така че превозвачите да не носят тежест. Превозвачите няма да носят и тежестта на дългосрочните договори, каза проф. Асенов. На въпроса защо транзитният трафик не плаща повече, членът на Управителния съвет към АПИ, обясни, че според чл. 7, ал. 3 на европейската директива тол таксите не могат да бъдат дискриминационни спрямо държавата на произход на пътното превозно средство.
Водещи
-
Председател на наше НПО и още трима са задържани за престъпление
Заедно с актьор, гръцки модел и бивш военнослужещ от Френския легион, са вързали и държали...
23.10 | 21:00
-
Решено: Такситата в София с 18,6% по-високи цени от 1 януари
Столичният общински съвет одобри поскъпването
23.10 | 20:45
-
Бюджет'26: Ковид добавката отпада, вдигат вдовишките пенсии от 30% на 35%?
С първия бюджет в евро вероятно ще направят промени в пенсиите и осигурителните прагове
23.10 | 20:30
-
Военен пострада тежко при планирани парашутни скокове
Младши сержантът незабавно е транспортиран с военен хеликоптер в болница
23.10 | 20:15
Най-четени
-
Край на дългогодишната привилегия на Румен Радев да размахва укази над службите за сигурност
Ветото, което не уплаши никого
23.10 | 12:45
-
Спаси София: Ако картелът с боклука е проблем, защо таксиметровият картел не е?
„Ако ни е проблем картелът за боклука, защо не ни е проблем картелът при такситата?“, попита...
23.10 | 11:15
-
Проф. Кантарджиев подчерта, че е важно хората да се подготвят за сезона с няколко прости стъпки; грипът е близо
„До момента бяхме по-надолу в сравнение с миналата година, но сега случаите се увеличават“,...
23.10 | 10:45