Ако има инвеститор за пътя Русе - Свиленград, може да се сключи договор 09.05 | 17:52
Проектът няма как да се изгради със средства от ЕС
Ако има интерес към проектиране и изграждане на път Русе - Свиленград, министърът на регионалното развитие и благоустройството може да започне провеждане на процедура за сключване на концесионен договор. Това реши на днешното си заседание Министерския съвет.
С оглед на обстоятелството, че европейските средства не могат да покрият изграждането на всички приоритетни проекти и предвид стриктната финансова политика на страната и ЕС, се предлага възможност за търсене на алтернативен начин за финансиране на стратегически обекти от пътната инфраструктура по линия на публично-частното партньорство.
Техническото проектиране и строителството на пътя ще бъде изцяло за сметка на инвеститора, без да бъде обвързана българската държава с предоставяне на държавни гаранции, получаване на държавен заем или доплащане. В случай, че бъде проявен инвеститорски интерес, финансирането от самото начало на проектирането и последващото изпълнение на строителството ще бъде за сметка на инвеститора. От страна на държавата ще бъдат осигурени средства за отчуждителни процедури.
Трасето на пътя Русе-Свиленград е част от паневропейска магистрала, свързваща Европа с Турция и Близкия Изток. Изграждането му изключително ще облекчи пътнико- и товаропотока по това направление, като ще допринесе за засилването на икономическите връзки между държавите от Европа и Близкия Изток.
За провеждането на трафика се предвижда изграждане на път с габарит, включващ две платна за движение във всяка посока, разделителна ивица между тях и всички инфраструктурни детайли, съпътстващи обекта със среден общ габарит 25 метра.
На територията на България се предвижда пътят да започва от ГКПП Русе с обход на град Русе. Трасето ще продължава успоредно на коридор №ІХ (Русе – Велико Търново), като при град Бяла се заобикалят планинските възвишения от запад. Новото трасе ще пресича бъдещото трасе на АМ "Хемус” в този участък, след което обхожда западната част Велико Търново. Трасето преминава през Стара планина по съществуващия Проход на републиката, като от най-високата част на участъка се предвижда тунелно преминаване с дължина около 1,5 км.
Пътят е алтернативен на пътя Русе – Велико Търново, за който към момента се търси възможност за финансиране.
Водещи
-
Разрушиха прасе-касичката в Триъгълника на властта
На 10 декември рано сутринта, часове преди най-големия многохиляден протест, който доведе след...
16.12 | 09:59
-
Мъск стана първият човек в историята, чието нетно състояние надмина 600 милиарда долара
Никой друг никога не е имал нетно състояние от 500 милиарда долара“, се отбелязва в доклада.
16.12 | 09:45
-
Удължителният бюджет за 2026 г. влиза за разглеждане в комисията по бюджет
Определя се редът за извършване на плащанията по бюджетите на общините, бюджета на ДОО и...
16.12 | 09:30
Най-четени
-
Румен Радев продължава консултациите с "Възраждане" и ДПС – Ново начало
Конституционната процедура
16.12 | 08:32
-
Еврото идва: Какво да правим със спестените монети и как да ги обменим
Практичният съвет броени дни преди еврото
16.12 | 08:45
-
Удължителният бюджет за 2026 г. влиза за разглеждане в комисията по бюджет
Определя се редът за извършване на плащанията по бюджетите на общините, бюджета на ДОО и...
16.12 | 09:30