Банковите застраховки не защитават правата на клиента 28.05 | 13:11

Застраховането трябва да се интегрира в банковите продукти. Пазарът на банково застраховане използва едва една трета от потенциала си

От Ралица Стоянова

Застрахователните продукти трябва да се интегрират в банковите продукти чрез сътрудничество между компаниите, предлагащи застраховки и банковите институции. Отделно трябва да се обърне повече внимание и на информираността на клиента. Това заяви д-р Станислав Петков от Висшето училище по застраховане и финанси по време на конференция "Банковата система в условията на глобалната финансова криза".

Пазарът на банково застраховане се определя основно от краткосрочните оферти. Ползите са предимно за институциите, предлагащи услугата, но правата на клиента са защитени в малка степен, смята Петков. Клиентът не получава необходимата информация. Той не знае например до каква степен цената на застраховката подлежи на коментар.

Кратка информация за банковото застраховане има единствено на сайтовете на "Уникредит" и "Кей Би Си".

За да защити правата на потребителите, Комисията за финансов надзор например предлага при случай на смърт първо да се търси застрахователят, а след това наследниците. Обученията по застрахователни продукти трябва да са част от обученията по базови продукти, смята Петков.

Като илюстрация на необходимостта от свързване на продуктите, Петков цитира изследване, според което на 62% от клиентите на банки не е предлагана застраховка. 32% не знаят каква застраховка биха закупили от своята банка. 20% имат интерес към застраховка, предлагана от банка или свързана с банков продукт, а 12% определят своята банка като предпочитан източник на информация за застраховка.

Като добър пример за интегриране на продуктите той посочи Allianz, Централна кооперативна банка и Societe Generale Eкспресбанк.

Застрахователният пазар у нас има 150 млн. лева потенциал. От тях в момента се използват около 45 млн. лева. Този пазар трябва да се развие, заключи експертът.



Водещи

Най-четени