Близо 86% готови да напуснат работа 08.04 | 15:01

Ще го направят обаче, ако в друга компания им предлагат и обучения

От iNews.bg

Съгласно Чл. 228a от Кодекса на труда, работодателят е длъжен да осигури условия за поддържане и повишаване на професионалната квалификация на служителите си. Според проучване проведено от Център за професионално обучени "Нет Ит", над 82% от хората нямат представа за това.

Отделът за корпоративни обучения към водещия център за професионално обучение "Нет Ит" (business.netit.bg) проведе проучване насочено към хора в трудоспособна възраст с цел да стане ясно, до колко е важно за служителите в една компания да получават възможност за поддържане и подобряване на тяхната квалификация. Проучването е проведено чрез социалните мрежи.

Резултатите от анкета показват еднозначно желанието на служителите да се квалифицират на работното си място. За общо 95.6% от запитаните е важно работодателят им да има конкретен план за обучение на служителите, като за 71.6% от тях, това е отбелязано като "Много важно" . Едва за 4.4% от анкетираните, наличието на такъв план не е от значение.

В същото време над 85.8% от запитаните отговарят, че биха напуснали работа, ако в друга компания им се предложат същите условия, но допълнително имат и възможност да участват в обучения за подобряване на квалификацията им.

Друга интересна информация от проучването проведено от Нет Ит е, че според 97.2% от анкетираните, те биха разгърнали по-добре потенциала си на работното място, ако работодателят има осигурява допълнителни обучения за подобряване на професионалната им квалификация.

На въпроса "Според вас, има ли закон задължаващ работодателите да подобряват квалификацията на служителите си?" 82.3% от попълнилите анкетата отговарят с "Не".

"Резултатите от проучването правят очевидни ползите за всяка компания от въвеждането на корпоративна политика във връзка с изискванията на чл. 228а от Кодекса на труда. В днешно време, технологиите са толкова напреднали, че ефективното поддържане на професионалната квалификация на служителите може да се реализира във виртуални класни стаи с лектори на живо за по час-два седмично, без служителят да напуска работното си място. Всичко това с минимални разходи." споделя Илиян Петров, управител в Нет Ит.

"Добра практика, която предлагаме на нашите клиенти, е да бъде изготвен годишен план за подобряване и повишаване на професионалната квалификация на служителите според техните длъжности и бюджета на фирмата. Това освен до спазване на Кодекса на труда, ще доведе до подобряване на резултатите на служителите, както и до намаляване на текучеството във фирмата." допълват още от Нет Ит.

Нет Ит ЕООД е лицензиран учебен център, организиращ обучения в сфери като дизайна, счетоводството, дигиталния маркетинг и програмирането. През 2018 в Нет Ит са се обучавали в професионална форма на обучение 2200 души. Според статистика на Агенция НАПОО, за 2018 Нет Ит е центърът обучил над 63% от българите завършили професионално обучение по част от професия в направление "Дизайн".

Водещи