Близо с 10% поскъпват някои куриерски услуги от 1 март 17.02 | 15:45
Две от най-големите компании въвеждат и нови правила при таксуването на най-леките пратки

Близо с 10% поскъпват някои куриерски услуги от 1 март. Две от най-големите компании въвеждат и нови правила при таксуването на най-леките пратки, съобщава БНТ.
От 1 март се въвежда 10% увеличение на цените за доставка на вътрешни и международни палетизирани пратки, което се налага по транспортно-логистични причини. Това потвърди за "По света и у нас" една от водещите куриерски компании. Оттам обаче посочиха, че няма повишение на цената на масовите услуги, които касаят крайните потребители. Повишава се и таксата за превод на Наложен платеж, което обаче също касаело само корпоративните клиенти. Друга от компаниите пък вдига цената на услугите зa вcичĸи видове пpaтĸи в България, Гърция и Румъния.
"Това ще доведе до увеличени разходи в доставката на стоките, и на практика търговците ще търсят и резервни варианти и опции, които да намалят цената на доставката, защото в крайна сметка потребителят плаща сметката. Четвъртият тип доставка, който се развива изключително бързо последната година, това е доставка до шкафче, като тук вече виждаме доста голяма и силна конкуренция, която ще оптимизира цените на доставка", обясни Жанет Найденова от Българска Е-комерс Асоциация.
Очакванията на Българската Е-комерс асоциация обаче са тази година да има сериозен ръст в онлайн покупките, въпреки подготвяните по-високи цени на куриерските услуги. Електронните продажби са нараснали до рекордните 2,34 милиарда евро. Това са данни само за осъществените продажби на територията на България, и то само от регистрирани у нас онлайн магазини. Само от такива пазарува и Константин.
"Два-три пъти в месеца пазарувам онлайн, може би от 100 до 200 лева на онлайн пазаруване", разказа клиентът Константин.
Най-много по интернет се поръчват дрехи, обувки и аксесоари, включително чанти и бижута. Следва престой в хотел или екскурзия, и третата най-поръчвана група стоки са козметика и продукти за здраве и красота. На десето място са книгите. Но пък Кремена поръчва основно такива, и то до офис на куриерската фирма.
"Аз предпочитам от офис, тъй като от дома не ме устройва и много ме ангажира. А кутиите са с по-кратък срок на вземане, което не ме устройва", обясни Кремена.
И още данни - 50% от онлайн потребителите в България на възраст 16 - 74 г. пазаруват по интернет.
Водещи
-
Седем общини в страната преустановиха учебните занятия
Термометрите показаха най-ниските стойности от 8 години
20.02 | 08:19
-
Втори ден на национален бойкот срещу високите цени на храните в големите търговски вериги
Правителството готви промени заради скъпите храни
20.02 | 08:15
-
Масирани проверки в хранителните магазини
Мащабна акция срещу високите цени на храните
20.02 | 08:40
Най-четени
-
Втори ден на национален бойкот срещу високите цени на храните в големите търговски вериги
Правителството готви промени заради скъпите храни
20.02 | 08:15
-
Седем общини в страната преустановиха учебните занятия
Термометрите показаха най-ниските стойности от 8 години
20.02 | 08:19
-
Борисов: Ние сме готови като партия да дадем 10%, но в момента пенсионния модел е счупен
"Четири години нищо, нито една постъпка. Бизнесът и работещите хора трябва да си направят...
19.02 | 09:45