Бум на онлайн пазаруването през 2021 г. у нас 26.12 | 11:19
За първи път оборотът на електронната търговия у нас надхвърля 2% от БВП
Бум на онлайн пазаруването през 2021 г. у нас. От Асоциацията за електронна търговия изчисляват, че продажбите само в България са на стойност 2 милиарда и 400 милиона лева. На този фон онлайн услугите продължават да отчитат отрицателни резултати спрямо периода преди кризата.
Най-голям е ръстът при продажбите от онлайн супермаркетите за хранителни стоки – 100%. Следвани от спортните стоки и уреди, където ръстът е 80 на сто.
При продажбите на електроника и компютри увеличението е 60%, съобщава Би Ти Ви.
Хората запазиха традицията от COVID кризата да плащат с карта. Все повече избират този начин за плащане без значение дали става въпрос за пълна количка с продукти или за 1-2 краставици.
В тази търговска верига отчитат най-сериозно увеличение на плащането с карти през 2020 година. Тогава над 35% от оборота е минал през ПОС терминалите. Тенденцията се задържа и през тази година. През 2021 - вече надхвърля 37%.
"Нагласата на хората, начинът им на пазаруване се видоизмени значително. Определено посещават по-малко магазина, но пазаруват повече. По-редки посещения - по-голяма сума при плащане", казва Янислав Стойчев, главен финансов директор.
Все по-рядко се броят пари на ръка. За клиентите плащането с картата вече е нещо обичайно.
София държи първото място по плащане с карти, но, оказва се, че има и квартали отличници. В магазините на хранителна верига в "Гео Милев-Изток" и "Драгалевци" през карти минава почти 50% от оборота. На опашката е "Дружба" - под 22 на сто.
И макар че има разлика когато избираш хранителните продукти на място в магазина и от дивана вкъщи, тъкмо при електронната търговия с тях се отчита най-сериозен скок.
"Потребителят вече не пазарува линейно - харесва си нещо и отива до магазина да го купи. той на практика прескача от една точка на контакт към друга. От едно устройство на друго устройство. Имаме онлайн продуктови категории, които бележат ръст от дори над 100% като продажбата на хранителни продукти. Има водещи онлайн супермаркети с около 250", казва Жанет Найденова, Българска е-комерс асоциация.
За първи път оборота на електронната търговия у нас надхвърля 2% от БВП. Очакванията са да продължат да растат и плащанията с карти във физическите магазини.
Тенденцията през 2021 е хората да посещават по-рядко хранителните магазини, но за сметка на това купуват повече.
Водещи
-
Честита Нова година!
01.01 | 00:01
-
Дянков: Отдалечаваме се с години, а може би завинаги от еврозоната
Според него са налице "два непохватни опита България да влезе в огромен дефицит"
31.12 | 17:00
-
Дефицитът в хазната - 3,69 милиарда лева към края на ноември
Това прави 1,8 % от прогнозния БВП
31.12 | 16:40
Най-четени
-
Честита Нова година!
01.01 | 00:01
-
Пеевски: Внасяме мораториум върху увеличението на цената на тока
Няма да допуснем хората да бъдат ограбвани от нагли, самозабравили се олигарси и техните ...
31.12 | 10:40
-
Четирима души загинаха при пожар във вагон в София
Двама души са в болница в тежко състояние
31.12 | 09:15
-
СЗО призова Китай да оповести цялата налична информация за COVID-19
„Това е морален и научен императив”, се казва в становището на Здравната организация
31.12 | 09:45