Българинът се научи да търси правата си като потребител 15.08 | 12:30

Институциите съветват да търсим съдействие при проблеми и в чужбина

От iNews.bg

Българите все по-често търсят правата си на потребители. Наблюдава се и засилване на активността веднага след като потребителят е станал жертва на някаква нередност. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

"Стремим се превантивно и кампанийно потребителите да са все по-информирани, все по-настойчиво да търсят правата си,” отбеляза Маргаритов. – "И ще продължаваме да го правим с мобилните приложения, които планираме".

Той призова хората да се обръщат към работещите във временните приемни на КЗП, разкрити в по-големите летни курорти, дори ако нямат проблем, за да се информират какви са правата им и как могат да ги потърсят.

"Имаме случаи, при които потребители, граждани са станали жертва на някакъв проблем, той е потребителски, свързан е с някаква сделка, сключена на територията на друга страна. Ние можем да им помогнем. Чрез Европейския потребителски център, който функционира към Комисията за защита на потребителите и който е част от мрежа бюра на целия ЕС, може да се намери решение на всеки трансграничен потребителски спор”, стана ясно от думите на Маргаритов пред Bulgaria on Air.

Той посочи, че в много случаи е намерено решение в полза на потребители, обърнали се към Европейски потребителски център, след като са били нарушени правата им при пътуване със самолет или автобус.

Председателят на КЗП посочи още, че ръководената от него структура преглежда общите условия, при които търговците на електроенергия, на ВиК, банки и други дружества предлагат в услугите си.

"При преглед на договорите и общите условия към тях сме констатирали неравноправни клаузи”, коментира Маргаритов и допълни, че след като Комисията се произнесе с решения, "самите търговци коригират тези неравноправни клаузи. – "В случай, че това не стане, имаме право по закон да водим т.нар. колективни искове в съда”.

Водещи

Най-четени