България напът да измести Индия като световен кол център 15.11 | 13:13

Разкриването на кол центрове в България бележи бум

От Елица Елефтерова

Разкриването на кол центрове в България, обслужващи Великобритания бележи бум през последните години, пише британското издание Independent.

"Следващият път, когато вдигнете телефона, за да си платите сметката, резервирате почивка или купувате билети, вероятно няма да разговаряте със служител в Кардиф, Съндерланд или дори Бангало, а с някого, който работи в кол център в България", пише изданието.

Британски компании като Thomas Cook, eBay, Sky, Seatwave и Zumba Fitness вече са преместили центровете си за обслужване на клиенти у нас. Според наблюдатели подобни тенденции може да отнемат водещата позиция на Индия като световен кол център.

Бизнесмени като Джонатан Гладуиш и неговата компания 60K вече са изнесли кол център услугите си в София, където ежедневно обслужват по 3 хиляди жители на Острова.

"Когато дойдохме през 2008 г., България бе девствена територията със западаща телефонна инфраструктура и практически без аутсорсинг", коментира Гладуиш, за който в България работят 650 души, говорещи на 27 езика. От услугите на компанията се възползват гиганти като Sky Broadband.

Предизвикателството обаче си струвало – с времето Гладуиш осъзнал че младите хора у нас са добре образовани, и за разлика от британските си връстници се задържат дълго на една позиция, преди да решат да се преместят.

Повече за това, че България е притегателно място за британските аутсорсинг компании може да прочетете в Econ.bg.


Водещи

Най-четени