България с най-голям ръст на търговските площи в Европа 31.03 | 17:30

Най-големият мол в строеж пък се намира в Лондон

От Нели Минчева

България е една от страните със значително увеличение на търговските площи в Европа през изминалата година.

Периодът се характеризира с рекорден обем ново предлагане в сегмента – 346 300 кв. м отдаваема търговска площ, показват данни на консултантската компания Forton International.

"Европа регистрира най-ниските нива на новозавършени търговски площи от 2004 г. насам, а в България отчитаме ръст от 475% спрямо нивата през 2009 г. и като цяло увеличаване на общия обем търговски площи със 164%”, коментират от компанията.

"Така на практика България е страната в Европа с най-голям ръст в новото предлагане като процентно увеличение на общата търговскa наличност. 10 от общо 165-те нови търговски центъра, открити през 2010 г., са в България.”

За разлика от инвеститорската мания у нас по търговските площи, общият обем новопостроени търговски центрове на Стария континент намалява.

С най-голям спад се отличават Германия, Португалия и Франция, докато Италия и Испания продължават да откриват и разширяват молове.

Най-големият търговски център, който се строи в момента в Европа, е Stratford City в Лондон с разгъната застроена площ от 176 500 кв. м.

Водещи

Най-четени