България ще произвежда камиончета на ток 12.07 | 12:08
Министър Караниколов подкара прототипа, първият ще слезе от конвейра след 6 месеца

Китайска компания със своите партньори от Люксембург и България започва да сглобява мини електрически камиони в "Тракия икономическа зона" /ТИЗ/ край Пловдив. "До 6 месеца се надяваме първият камион да е готов", съобщи Питър Уанг, изпълнителен директор на "Сентро аутомотив груп", по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов. В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в начинанието.
"Бихме искали този завод да се превърне в център за Централна Европа – не само за сглобяване, но и за производство на отделните части, както и за поддръжка. Това е целта ни", подчерта г-н Уанг.
От своя страна министър Караниколов увери китайския предприемач, че държавата подкрепя и оказва пълно съдействие на инвеститори, които създават продукт с висока добавена стойност.
Около 150 души ще бъдат наети в новия завод, стана ясно още по време на срещата. Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите, допълни Жилбер Жост председател на "Севик имобилити" от Люксембург – партньор на китайската компания – производител.
Вече е направено проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт. "Няма да е необходимо камиончетата да бъдат купувани", подчерта г-н Жост. Той обясни, че "самото превозно средство не е важно – важна е технологията, която се крие зад него – приложенията, мобилната комуникация, цялостната поддръжка на камиона. В Европа всъщност ние не продаваме камиони – продаваме решения, логистична концепция".
Именно технологията и поддръжката на камионите са основната част от услугите, които компанията предлага. Идеята е нова за нашия пазар, което кара българският партньор на Сентро – инж. Пламен Панчев, да е убеден, че тя ще е успешна. Според председателя на Съвета на директорите на "Сиенит холдинг" и основател на ТИЗ това, че клиентът не трябва да прави тази инвестиция първоначално е огромно улеснение. Но и на никой няма да бъде отказано, ако иска да закупи мини електрическия камион.
След срещата министърът на икономиката Емил Караниколов подкара на паркинга пред министерството "Метро" - прототипа на камиончето. "Това всъщност е мултифункционална платформа, защото освен за превоз на стоки до 500 кг, той може да бъде оборудван и с хладилен отсек, за превоз на замразени храни. Камионът може да се зарежда директно от електрическата мрежа, не е необходима специална станция", обясни докато се возеше до министъра г-н Уанг.
Водещи
-
Как политическите партии реагираха на решението на КС
13.03 | 21:00
-
„Величие“ влиза в парламента с 10 депутати, реши ЦИК
Ето кои са те, вижте и новото разпределение на мандатите
13.03 | 20:45
-
Иво Христов: Най-печалното е, че Европа поема курс към милитаризация и война
По думите му Зеленски е зависима фигура, той е креатура на старата американска администрация,...
13.03 | 20:30
-
Томислав Дончев: Кабинетът е изпратил на ЕК 3 списъка с проекти по ПВУ - бял, сив и черен
Държавата може да осъществи 65 -70 процента от проектите, заложени в Плана за възстановяване...
13.03 | 20:15
Най-четени
-
Партия „Величие“ влиза в Народното събрание
Това се случи на заседание на Конституционния съд, на което два часа съдиите заседават по...
13.03 | 13:10
-
Парламентът избира управител на Националната здравноосигурителна каса
Единствен кандидат за шеф на Касата е издигнатият от ГЕРБ-СДС доц. Петко Стефановски, а...
13.03 | 08:59
-
Радев: Начинът на гласуване трябва кардинално да се промени
Много внимателно и без бързане трябва да се осмисли изборното законодателство, каза...
13.03 | 14:45