България ще произвежда камиончета на ток 12.07 | 12:08
Министър Караниколов подкара прототипа, първият ще слезе от конвейра след 6 месеца

Китайска компания със своите партньори от Люксембург и България започва да сглобява мини електрически камиони в "Тракия икономическа зона" /ТИЗ/ край Пловдив. "До 6 месеца се надяваме първият камион да е готов", съобщи Питър Уанг, изпълнителен директор на "Сентро аутомотив груп", по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов. В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в начинанието.
"Бихме искали този завод да се превърне в център за Централна Европа – не само за сглобяване, но и за производство на отделните части, както и за поддръжка. Това е целта ни", подчерта г-н Уанг.
От своя страна министър Караниколов увери китайския предприемач, че държавата подкрепя и оказва пълно съдействие на инвеститори, които създават продукт с висока добавена стойност.
Около 150 души ще бъдат наети в новия завод, стана ясно още по време на срещата. Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите, допълни Жилбер Жост председател на "Севик имобилити" от Люксембург – партньор на китайската компания – производител.
Вече е направено проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт. "Няма да е необходимо камиончетата да бъдат купувани", подчерта г-н Жост. Той обясни, че "самото превозно средство не е важно – важна е технологията, която се крие зад него – приложенията, мобилната комуникация, цялостната поддръжка на камиона. В Европа всъщност ние не продаваме камиони – продаваме решения, логистична концепция".
Именно технологията и поддръжката на камионите са основната част от услугите, които компанията предлага. Идеята е нова за нашия пазар, което кара българският партньор на Сентро – инж. Пламен Панчев, да е убеден, че тя ще е успешна. Според председателя на Съвета на директорите на "Сиенит холдинг" и основател на ТИЗ това, че клиентът не трябва да прави тази инвестиция първоначално е огромно улеснение. Но и на никой няма да бъде отказано, ако иска да закупи мини електрическия камион.
След срещата министърът на икономиката Емил Караниколов подкара на паркинга пред министерството "Метро" - прототипа на камиончето. "Това всъщност е мултифункционална платформа, защото освен за превоз на стоки до 500 кг, той може да бъде оборудван и с хладилен отсек, за превоз на замразени храни. Камионът може да се зарежда директно от електрическата мрежа, не е необходима специална станция", обясни докато се возеше до министъра г-н Уанг.
Водещи
-
В Гърция издирват българска двойка, изоставила децата си в Солун
Социалните служби се грижат за 4те деца на семейството
18.06 | 14:50
-
БИПИ: Регулаторите не са независими, не са ефективни и ни струват скъпо
Изследването на Българския институт за правни инициативи беше представено от политолога Теодор...
18.06 | 14:40
-
Петков: Настъпихме по мазола Борисов и Пеевски
18.06 | 14:30
-
Филм за рок бунтарката Милена Славова тръгва от 18 юли по кината
„И никой не пита защо“ представя пътя на певицата през годините
18.06 | 14:20
Най-четени
-
София: При санитарен минимум 80 спешни екипа, ние имаме 10-12
„На дневното дежурство в този ден са били 10 линейки и на нощното са били 10 линейки“, каза...
18.06 | 10:18
-
Радев: България може да е регионален фактор със стратегии
Просперитетът на всяка държава зависи от функционирането на приобщаващи политически и...
18.06 | 11:45
-
Самолетът с българските граждани, евакуирани от Израел, успешно кацна на летище "Васил Левски"
Операцията по евакуация
18.06 | 08:30
-
МЕЧ: Проксито на ГЕРБ в Народното събрание - "Възраждане
Това заяви лидерът на МЕЧ Радостин Василев в кулоарите на парламента.
18.06 | 12:00