Българската роза забранена в Китай 01.11 | 11:42

Засегнати от тази рестрикция са водата, сладка, конфитюри, бонбони, локум и др.

От iNews.bg

Български малки и средни предприятия се оплакват, че на китайския пазар не се допуска внос на български хранителни продукти със съдържание на роза Дамасцена. Това информират от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП).

Този проблем се дискутира на на международния панаир за малки и средни предприятия CISMEF в град Гуанджоу. Представянето на страната ни беше с национален щанд, организиран от ИАНМСП.

Костадин Джатев, ръководител на СТИВ Шанхай, постави проблемът за забраната на хранителни продукти с роза Дамасцена. Той акцентира върху казуса пред министъра на индустрията и информационните технологии на Китай Миао Уей по време на панаира.

Продуктите, които са засегнати от тази рестрикция са вода, сладка, конфитюри, бонбони, локум и др.

Проблемът се корени в документ публикуван от Департамента по стандарти за безопасност на храните относно изследване и оценка на Националната здравна програма към Националната комисия за здраве и семейно планиране на Китай. Комисията и здравната програма са приели и публикували допълнителен списък, в които са изброени всички разрешените съставки за хранителни продукти в Китай.

Положителният списък съдържа традиционно нехранителни субстанции, които могат да бъдат влагани в хранителни продукти. Оказва се, че всички продукти, които не присъстват в списъка не могат да бъде използвани в храни, разпространявани на китайския пазар.

В издадения документ присъства единствено вида роза Рогоза, което автоматично означава, че българските хранителни продукти с роза Дамасцена не могат да се продават в Китай.

Актуалното състояние на договореността ни с Китай позволява български хранителни продукти да бъдат продавани без да се упоменава изрично използвания сорт роза.

Проблемът със заложените сортове роза в продукти се отнася само до хранителни продукти и не засяга козметичната и парфюмерийна индустрия.

Водещи

Най-четени