В София, Русе, Монтана и Стара Загора пият най-много бира 25.06 | 15:25

През зимата 40% от българите пият бира поне веднъж седмично, докато през лятото - 60%

От Кремена Бедерева

Най-много бира пият в София, Русе, Монтана и Стара Загора, като това не е обвързано с броя население. Това каза в интервю за Агенция "Фокус” главният секретар на Съюза на пивоварите в България – Ивана Радомирова.

Вече няколко години се запазва една много интересна тенденция – няколко години подред София, Русе, Монтана и Стара Загора са градовете, където има най-висока консумация на пиво, според проучванията, които правим, и това не е така, защото в София живеят 1,5 млн. души, а примерно в Монтана живеят 50 000, просто там най-често се пие бира, каза Радомирова.

"През зимата 40% от българите пият бира поне веднъж седмично, докато през лятото - 60% (разбира се - това са лица над 18 години, защото законодателството е ясно и не бива да има продажби на лица под 18 години)”, каза Радомирова.

През летните месеци се реализира почти 50% от консумацията на пиво в страната. Според данните на маркетинговите агенции - все повече българи консумират бира целогодишно, но през летните месеци – май, юни, юли и август, се реализира почти 50% от консумацията на пиво в страната, което показва, че до голяма степен това е напитка, която се разпознава от потребителите като подходяща за лятото, каза Радомирова.

"Пак през летните месеци около 60% от хората пият бира поне веднъж седмично. По време на Европейско или Световно първенство по футбол консумацията на бира се повишава с около 3 до 5%”, предполагат пивоварите.

"И това е съвсем естествено, защото поради нискоалкохолното си съдържание и това, че до голяма степен бирата се приема като социално питие, е нормално, след като хората толкова дълго време прекарват пред телевизионния екран, независимо дали вкъщи или в заведенията, да консумират нещо леко, приятно, което е и натурален продукт”, заяви още Ивана Радомирова.

"Българският консуматор на бира е много взискателен. Той вече има възможност, пътувайки, при този непрекъснат обмен на информация и на свободно движение на стоки, той вече може да прави сравнения и той не допуска да бъде подценяван, така че той търси качествените стоки”, каза Радомирова.

"От друга страна, пак се базирам на проучвания, които сме правили, обичайно мъжете са доста по-консервативни във вкусовите си предпочитания. Те обичат действително традиционния продукт, който е вода, малц и от ечемик, съответно хмел и пивни дрожди или бирена мая. Той иска характерния традиционен продукт, докато жените са по-склонни да експериментират, те повече предпочитат по-нестандартни предложения и затова летните миксове са наистина по-подходящи и специално направени за по-голяма част от дамите”, посочи още Радомирова. 

"Забелязвам промяна и във възрастовите групи, които консумират бира. Все повече млади хора в активна възраст между 22 и 58 - 60 години предпочитат пивото и го разпознават като напитка, която най-много им пасва, докато по-възрастните потребители имат по-голяма разнопосочност на вкуса”, каза още Ивана Радомирова.

Продължава и тенденцията за предлагането и покупките на бира в пластмасови бутилки, тъй като това е една много удобна форма както за потребителите, така и за самите производители. Всички предлагат различни брандове в пластмасови опаковки. Когато преди 8-9 години за първи път в страната започна предлагане на такъв вид опаковка, четири години по-късно имахме около 38% пазарен дял в пластмасова опаковки. Много хора мислеха, че това е пикът и по-нататък не може да се стигне, но за миналата година 57% от продажбите са в пластмасови бутилки. Лично аз считам, че тази тенденция ще се разшири”, каза Радомирова. 

"Не мисля, че има някакви сериозни проблеми и предизвикателства пред бирената индустрия, освен да работи изключително отговорно, както е работила до сега, и да продължава да спазва всички изисквания и правила, не само по отношение на нормативната уредба, но и на тези високи саморегулаторни правила, които съществуват в индустрията и покриват от производството до маркетинговите комуникации, много сфери от дейността”, посочи Радомирова. 

"Смятам, че ще увеличи вносът тази година. По данни на Националния статистически институт за миналата година има много голямо увеличение на вноса, той е бил 300 000 хектолитра, което е изключително много. Аз го наричам внос, но това всъщност са вътрешнообщностни доставки от Европейския съюз. Смятам, че има предпоставки тази тенденция да се запази и тази година”, каза още Ивана Радомирова. 

Водещи

Най-четени