В кризата пием повече, но по-евтина бира 14.03 | 22:02

Консумацията на пенливата течност се увеличава през изминалата година

От Диана Цветкова

На фона на задълбочаващата се икономическа криза консумацията на бира у нас се увеличава, съобщи Econ.bg, като се позова на данни от годишния отчет на Съюза на пивоварите в България.

Общо 5,242 млн. хектолитра пиво са реализирали производителите, членуващи в браншовото сдружение, през 2012 г. Това е с 402 хил. повече от 2011 г. и с 427 хил. хектолитра – сравнено с 2010 г.

Пазарът на кехлибарената течност у нас се съживява, като от бранша отдават това главно на разширяването на производствената гама на фирмите.

Продажбите са регистрирали покачване основно през летните месеци на годината, когато на пазара излязоха така наречените бирени миксове – комбинация от плодов сок и пиво. Благодарение на тях продажбите са се увеличили с около 7,1% на годишна база.

Може би също заради кризата обаче тенденцията е към консумация на по-евтина бира. Все повече българи предпочитат пластмасовата опаковка, като през изминалата година делът на тези продажби се е увеличил с 2% до цели 59 на сто от общия дял.

Още за бирените предпочитания на българина – в Econ.bg.

Водещи