Германското потребителско доверие пада заради кризата в Гърция 27.07 | 14:56

Опасенията от поскъпване на тока също тормозят германските домакинства

От Ивайло Ачев

Кризата в Гърция и еврозоната оказва сериозно влияние върху потребителското доверие в Германия, което продължава да намалява, предаде Local.de.

През юли индексът на потребителското доверие в най-силната европейска държава е 5,5 пункта, сочи проучване на германския институт за маркетингови изследвания GfK. От института прогнозират, че през август стойността на индекса отново ще намалее – този път до 5,4 пункта.

Ако прогнозата на GfK се потвърди, то това ще е най-ниската точка на потребителското доверие в Германия от ноември 2010 година насам.

Според GfK освен страха от кризата в Гърция, германците се притесняват още от заплахата за поскъпване на електричеството, която ще натовари допълнително германските домакинства.

Водещи