Голяма част от жалбите на потребители от пазаруване в интернет са основателни 27.03 | 07:00
Предоставянето на некачествена услуга е основен проблем
Основателни са голяма част от жалбите на потребители от сайтове за колективно пазаруване и интернет магазини, каза пред агенция "Фокус” Боряна Даутова, директор на дирекция в Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Най-често по отношение на сайтовете за колективно пазаруване оплакванията са свързани с това, че търговецът продава голям брой ваучери, които след това е невъзможно да обслужи. В такива случаи много често търговците сами удължавали срока на действие на ваучерите. Санкция за такова нарушение КЗП не е налагала, защото обикновено проблемите се уреждали доброволно, посочи Даутова.
Предоставянето на некачествена услуга е друг основен проблем. Според Боряна Даутова потребителите следва да имат предвид и това, че закупувайки услуга, която е със 70% по-евтина, до известна степен не биха могли да очакват, че качеството й би било същото, каквото ако се закупи на нормална цена. В други случаи има отказ от предоставяне на стоката или услугата, които са единични.
КЗП получава и доста жалби, свързани с публикувана невярна или подвеждаща за потребителите информация, която най-често е свързана с процента на намалението. Има невярна информация и по отношение на параметрите на предлаганата услуга.
КЗП има възможност да наложи административни санкции, тъй като търговецът е длъжен в 30-дневен срок да предостави стоката или услугата на потребителя, която е обект на договора.
Често нарушенията са свързани с липса на информация относно правото на потребителя да се откаже от този договор и съответно как би могъл да упражни това свое право. В самата оферта търговецът, който предлага съответната услуга, също би следвало да се идентифицира и да предостави информация за себе си. Това позволява потребителят, ако евентуално след това има проблем, да се обърне директно към търговеца, а не към сайта за колективно пазаруване.
При сайтовете за колективно пазаруване често се използват заблуждаващи търговски практики в някои от посланията по отношение на предлаганите намаления, по отношение на цената или на някаква характеристика на стоката.
"Във всяка една от офертите има брой продадени ваучери и тази цифра, смея да твърдя, обикновено не съвпада с реалното число продадени ваучери. Това всъщност е броят на запазени ваучери, но не означава, че след това хората са ги закупили. Тази цифра може да се манипулира", коментира Даутова.
Водещи
-
Авторът Кевин Дж. Андерсън от вселената на ДЮН и художникът oт Ди Си Комикс Кристиан Дусе идват на Aniventure Comic Con
Специална зала ще посрещне геймъри и ентусиасти за различни активности и турнири
25.04 | 12:15
-
Туристите, желаещи да посетят Венеция, от днес вече ще трябва да заплащат такса
Според оценки миналата година градът е бил посетен от около 15 милиона души.
25.04 | 11:59
-
Пеевски: Днес имаме коалиция на пудела
Според Пеевски темата, свързана с протестите на миньорите, е много по-важна за българското...
25.04 | 11:45
-
Разхищаваме 68 кг храна годишно на човек от населението
Разхищението на храни е риск както за продоволствената сигурност, така и за околната среда
25.04 | 11:30
Най-четени
-
През деня се очакват повсеместни валежи
Жълт код за потенциално опасно време и обилни дъждове е обявен в 12 области на страната
25.04 | 08:15
-
Дебора: Никога не съм си позволявала да се кача пила, да застраша човешки живот
Певицата обясни, че автомобилът и е конфискуван.
25.04 | 09:30
-
Борисов: Честито на новата коалиция! „Честито на „Възраждане“
Според него ще се изредят поне още 5-6 служебни правителства.
25.04 | 10:17