Това от своя страна щяло да предизвика дефицити на пазара на горива, а оттам и повишаване на цените, посочи Алексиев давайки пример, че в Европа вече имало сериозни дефицити на дизел.
Концесията не е удължавана, единственото, което е направено, е да бъде поискана дерогация, защото в противен случай трябваше да бъде прекратена на 10-ти октомври и това щеше да предизвика сериозен хаос на пазара на горива.
Водени са разговори за повишаване на концесионните възнаграждения "евентуално". Това решение е в ръцете на редовно правителство, което винаги може да изтегли дерогацията и да прекрати договора, понасяйки последствията от негативите и рисковете, които води това, обясни пред депутатите Алексиев.
Той обърна внимание, че в рафинерията и на терминал "Росенец" работят около 1300 човека, а при прекратяване на концесията държавата със сигурност ще имала сериозни искове като например за възстановявне на направените вече инвестиции, пише "24 часа".
"На следващо място държавата чрез прекратяване на концесията ще се лиши от допълнителни инвестиции в размер на около 25 млн. евро и допълнителни приходи от концесионни такси в размер на около 23 млн. евро. Да не говорим за евентуални искове, които могат да възникнат от това прекратяване.", каза още транспортният министър изтъквайки, че служебното правителство не е взимало никакви необратими решения и едно редовно правителство винаги можело да изтегли дерогацията.