Д. Димов: Качеството на българското вино е добро, но не и имиджът му 19.04 | 15:28

Важна е цялата маркетингова стратегия, казва специалист по виното

От Станимира Колева

Като качество българските вина са конкурентни на световните марки, но само качеството не е достатъчно. Това става ясно от изказване в интервю на Sever.bg на енолога Димитър Димов, който работи към фирмите "Капински” и "Био Христ”.

По думите му за налагането на едно вино от голямо значение е цялата маркетингова стратегия, имиджът, който се изгражда, като тези неща може би са и с по-голяма роля от качеството.

"Това са фактори за успеваемост, в които тук никой не инвестира", казва Димов.

"Има създадена национална стратегия, която обаче не се изпълнява. Допускаха се много грешки и продължават да се допускат относно плана за развитие и на целия бранш, и на отделните фирми.

Затова и наблюдаваме непрекъснато възход и срив на предприятия, затова и нямаме предприятие със сериозен имидж в чужбина или пък да има сериозни приходи от продажби. Има много хубави и модерни изби, но какво от това, те не могат да продадат вината си", допълва той.

Според него друг проблем за сектора идва от това, че марката на българските вина не се формира от региона, в който е правено виното, а се споменава само търговското им наименование, както го изисква буквата на закона.

"Например моите вина са регионални вина от Дунавската равнина и това е тяхната марка. Според европейските директиви също това е истинската марка, за което се отпуска и бюджет. Този бюджет обаче не достига до нас, защото няма организация, която да го оползотвори – нямаме организация на производителите от Дунавската равнина", подчертава енологът.

Повече за производството на вино у нас, за биоземеделието и екотуризма – в пълното интервю с Димитър Димов

Водещи