Дежурни екипи ще следят за защитата на потребителите по Великден 13.03 | 14:53
От КЗП коментират триковете на туроператори, хотелиери и ресторантьори по курортите

Във всички областни градове по Великденските празници ще има дежурни екипи, които да следят за коректно отношение към потребителите.
Това съобщи Емилия Елчинова, директор на дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на среща на институцията с големите търговски вериги.
"За яйцата и козунаците разчитаме на нашите колеги от Агенция по безопасност на храните (Българската агенция за безопасност по храните - БАБХ - бел. ред) относно качеството на тези продукти, а относно цената – сме ние", каза тя.
Специалистите от КЗП съветват потребителите да се запознават много добре с количествените и качествените характеристики на стоката, която купуват, да проверят дали има етикет, да прочетат внимателно указанията и др.
Председателят на КЗП Валентин Златев припомни, че винаги по празници се създават предпоставки за повишение на цената. "Спекулата в цените се появи първо при хранителните продукти. Очакваме бум в покупката на техника, персонални компютри, мобилни телефони, които се очаква, че в редица случаи подлежат на рекламация", съобщи той.
През тази зима за първи път КЗП провери зимните курорти. Най-големи нарушения се допускат в местата за настаняване и съпътстващите ги заведения за хранене. В голяма част от хотелите няма сериозни нарушения, за разлика от хижите и ресторантите, които се намират на тяхна територия. В заведенията липсват менюта с цени и грамажи.
16 такива обекта, в които обикновено се настаняват млади хора, вече са затворени. Най-често липсва категоризация на обектите за настаняване – те функционират без регистрация в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).
Веселин Златев обещава през лятото активността на инспекторите да бъде по-висока от обичайната. Ежедневно се проверяват и офертите на туроператорите. В туризма най-честото нарушение е предоставянето на услуга, която като качество не съответства на предложената. Използват се подвеждащи трикове от страна на хотелиери и ресторантьори – показва се едно, а на практика се предоставя съвсем друго.
Златев съобщи, че доста от лицата, предоставящи туроператорски услуги нямат лицензи. Той препоръчва на потребителите са посетят и офисите на туроператорската фирма, която са избрали за своята почивка, защото обикновено в интернет не се предоставя цялата информация.
Водещи
-
Шефът на МИ6: Няма абсолютно никакви доказателства, че Путин иска мирни преговори
Мур, който ще се оттегли от поста си в края на септември, се възползва от прощалната си реч,...
19.09 | 17:59
-
Атанас Запрянов: ВВС са готови за защита от дронове
Проекти за модернизация до 2032 година
19.09 | 17:40
-
КНСБ отчита драстични разлики при ориз, млечни продукти и плодове за август 2025
Динамика на цените през август
19.09 | 17:20
-
НОИ: Нито една пенсия няма да бъде намалена от 1 януари
Омбудсманът Велислава Делчева предупреди присъстващите за възможни телефонни измами, свързани...
19.09 | 17:05
Най-четени
-
Сменяме личния лекар по-лесно
Регистрационната форма за избор на личен лекар ще претърпи техническа преработка, като се...
19.09 | 11:59
-
Даниел Митов: Никой няма право да докосва полицай
Той бе запитан дали полицаите са уморени и недостатъчно обучени във връзка с трагичния...
19.09 | 14:15
-
Бойко Борисов с критика към Делян Пеевски: Никой не си е самодостатъчен
Борисов направи предложение от МОН да забранят излъчването на пленарните заседания, защото се...
19.09 | 09:59
-
Васил Терзиев предлага химните на България и Европа да звучат в класната стая на столичните училища всеки понеделник
А за децата в начален курс учебният ден да започва с физическа активност. Кметът на София ще...
19.09 | 13:15