До два месеца БДЖ ще изчисти въпроса с кредиторите 05.03 | 12:40
След това вече ще се мисли за закупуване на нови мотриси
В рамките на един-два месеца БДЖ може да изчисти въпроса с кредиторите. Това може да стане към края на април с помощта на финансовото министерство, тъй като се искат държавни гаранции, каквито в момента не могат да бъдат дадени. Това прогнозира транспортният министър Данаил Папазов. По думите му за първи път през последните 4 години са били изплатени 66 млн. лв. по главницата и са обслужени абсолютно всички лихви, дължими към настоящия момент.
Към 31 май 20123 г. "Холдинг БДЖ” имаше обща задлъжнялост в размер на 704 млн. лв. От тях 483 млн. лв. са към финансови институции. Към 31 декември общите дългове паднаха на 625 млн. лв. Това е много добър резултат само за 7 месеца, отчете министърът. Намалени са и задълженията към Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
" От първостепенна важност е да се договорим с кредиторите, дори и с FMS, които като че ли са с най-големи очаквания за бързо връщане на дълговете", посочи Папазов.
Министърът каза още, че след като приключат преговорите с кредиторите ще се мисли за закупуването на нови вагони.
"Имаме капиталов трансфер от 30 млн. лв., който ще бъде достатъчен през следващите 5 години, за да обновим значително подвижния състав. Веднага след като се разберем с кредиторите, ще пристъпим към обществена поръчка за закупуване на 25 нови електрически мотриси", обясни министърът.
Относно вероятните доставчици на новите мотриси той посочи, че в Полша има много добро производство, "Шкода” също е фирма, която предлага подходяща продукция, а "Кончар” в Хърватска също е добър европейски производител. Има и много турски фирми - например "Тювасаж", добави той.
Министърът посочи, че е готов да предложи на евентуалните доставчици последващото гаранционно и следгаранционно поддържане да се извършва в наши бази. Същото може да важи и за сглобката на вагоните. Папазов коментира още, че вече е сключен договор за ремонт на Централна гара в София, като се очаква скоро да започнат и строителните дйности, информира в. "Труд".
Работи се и по няколко сериозни жп проекта. Единият е втората фаза на линията Пловдив – Бургас, а другият - жп линията София - Септември, която също ще бъде изпълнявана поетапно. Абсолютна проектна готовност има за линията Русе - Варна и съвсем малко остава да се завърши проекта за Синдел – Карнобат.
Водещи
-
Вълна от пациенти с „кокаинов нос“: Лекари предупреждават за необратими увреждания
Коригиращи ринопластики за „седловиден нос“ са възможни, но в частни клиники струват до 15 000...
24.11 | 17:45
-
Съпругът на Алена с шокиращи разкрития за смъртта й!
Сутринта на 16 ноември астроложка №1 на България Алена отлетя без време към звездите
24.11 | 17:30
-
Как търговците в другите държави се справиха с връщането на ресто в евро?
Причината за тревогата е така нареченият период на "двойно обращение"
24.11 | 17:15
-
България отново е държавата с най-висок риск от бедност в ЕС през 2024 г.
През 2024 г. за втора поредна година обаче няма нито един район на планиране у нас, който да е...
24.11 | 16:59
Най-четени
-
БАБХ с нов директор
Д-р Милушева притежава две магистърски степени - по ветеринарна медицина и по санитарна...
24.11 | 10:59
-
Още една рокада на върха! Нов шеф на БАИ
Със заповед на министъра на иновациите и растежа досегашният изпълнителен директор на БАИ Мила...
24.11 | 12:15
-
Заплатите в България - рекорди и предупреждения
Разликата в посоката на движение между секторите очертава разнопосочни тенденции. Едни отрасли...
24.11 | 11:15