До два месеца БДЖ ще изчисти въпроса с кредиторите 05.03 | 12:40

След това вече ще се мисли за закупуване на нови мотриси

От Десислава Маданска

В рамките на един-два месеца БДЖ може да изчисти въпроса с кредиторите. Това може да стане към края на април с помощта на финансовото министерство, тъй като се искат държавни гаранции, каквито в момента не могат да бъдат дадени. Това прогнозира транспортният министър Данаил Папазов. По думите му за първи път през последните 4 години са били изплатени 66 млн. лв. по главницата и са обслужени абсолютно всички лихви, дължими към настоящия момент.

Към 31 май 20123 г. "Холдинг БДЖ” имаше обща задлъжнялост в размер на 704 млн. лв. От тях 483 млн. лв. са към финансови институции. Към 31 декември общите дългове паднаха на 625 млн. лв. Това е много добър резултат само за 7 месеца, отчете министърът. Намалени са и задълженията към Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

" От първостепенна важност е да се договорим с кредиторите, дори и с FMS, които като че ли са с най-големи очаквания за бързо връщане на дълговете", посочи Папазов.

Министърът каза още, че след като приключат преговорите с кредиторите ще се мисли за закупуването на нови вагони.

"Имаме капиталов трансфер от 30 млн. лв., който ще бъде достатъчен през следващите 5 години, за да обновим значително подвижния състав. Веднага след като се разберем с кредиторите, ще пристъпим към обществена поръчка за закупуване на 25 нови електрически мотриси", обясни министърът.

Относно вероятните доставчици на новите мотриси той посочи, че в Полша има много добро производство, "Шкода” също е фирма, която предлага подходяща продукция, а "Кончар” в Хърватска също е добър европейски производител. Има и много турски фирми - например "Тювасаж", добави той.

Министърът посочи, че е готов да предложи на евентуалните доставчици последващото гаранционно и следгаранционно поддържане да се извършва в наши бази. Същото може да важи и за сглобката на вагоните. Папазов коментира още, че вече е сключен договор за ремонт на Централна гара в София, като се очаква скоро да започнат и строителните дйности, информира в. "Труд".

Работи се и по няколко сериозни жп проекта. Единият е втората фаза на линията Пловдив – Бургас, а другият - жп линията София - Септември, която също ще бъде изпълнявана поетапно. Абсолютна проектна готовност има за линията Русе - Варна и съвсем малко остава да се завърши проекта за Синдел – Карнобат.

Водещи

Най-четени