Дълговете на БДЖ се свиха до 620 млн. лв. 20.04 | 18:14

Най-голямото постижение е възстановеният диалог с кредиторите

От Мирела Вавова

Години наред Български държавни железници (БДЖ) затъваха в блатото на финансовите задължения – толкова, че всяка следваща стъпка надолу спря да е новина. Докато кредиторите искаха своето, железничарите търсеха изход в съкращенията на хора, влакове и гари. Това не само не стабилизира компанията, но доведе до влошаване на качеството на услугата, а оттам, логично, и до спад на пътници и товари.

Данните, изнесени в края на 2013 година, показват, че "БДЖ Холдинг” са редуцирали размера на задълженията си с 80 млн. лв. на някои се сториха обнадеждаващи. Макар и да е рано да се говори за положителна тенденция, по последни данни дълговете на "БДЖ Холдинг” са се свили с още 4 милиона лева и в момента са за около 620 милиона.

По думите на изпълнителния директор на холдинга Християн Кръстев най-голямото постижение е възстановеният диалог с кредиторите. Задълженията към тях обаче са толкова големи, че макар и финансовите резултати на железниците да се подобряват, засега не е нищо повече от глътка свеж въздух. За кредиторите това все още не е достатъчна гаранция, която да ги склони към разсрочване на задълженията за по-дълъг период и по тази причина все още се има проблем с подписването на споразумението. Преговорите се водят на правителствено ниво, като се очаква да има развитие в най-скоро време, коментират от БДЖ. По последна информация закъсалото дружество е поискало разсрочване на задълженията си за 10 години. В момента само една от банките е по-настоятелна да си получи парите. Това е FMS Wertmanagement, обяви транспортният министър Данаил Папазов.

Още за състоянието на БДЖ четете в Econ.bg

Водещи

Най-четени