ЕК предлага нови правила за тахографите 19.07 | 15:31

Промените ще пестят над 500 млн. евро на транспортните компании годишно

От Деляна Петкова

Европейската комисия (ЕК) предложи промяна на правилата за тахографите. В тях са включени новите възможности на технологиите, като например сателитното проследяване.

С иновациите на пазара измамите ще бъдат много по-трудни и ще бъдат намалени административните пречки пред бизнеса. Освен това очакванията на ЕК са, че новите мерки ще намалят разходите на транспортните компании с 515 млн. евро годишно.

Със стриктното спазване на изискванията за почивка между шофирането водачите на камиони и автобуси ще бъдат защитени и ще се повиши и сигурността на пътя, допълват още от Брюксел.

Шест милиона автобуси и камиони в Европа са оборудвани с тахографи. С помощта на това устройство се контролира спазването на правилата от страна на професионалните шофьори, а именно ограниченията на скоростта и спазването на задължителните почивки. Новите машини пък са съоръжени с дигитални тахографи. Те са в производство от 2006 година.

Какво предлагат от Комисията?

Записите от тахографите в момента се свалят ръчно, а идеите на Комисията са те да бъдат сваляни автоматично. Това ще спести 349 млн. евро на година на транспортните компании. Освен това позволява и по-добър контрол при предоставянето на тези важни данни.

Специфични интерфейси ще бъдат вградени в "интелигентните" транспортни системи. По този начин ще бъде гарантирано спазването на законите и изискванията.

ЕК предлага и по-високи стандарти при инсталиране и калибриране на тахографа, които ще сведат до минимум измамите и манипулациите на данните.

Сега действащите правила са в сила от 1985 година, допълват от Комисията. Новите идеи вече са изпратени на Съвета на министрите и Европейския парламент и тепърва предстоят дискусии относно тяхното приемане.

Водещи

Най-четени