ЕП: Самолетите да плащат екотакси само, когато летят в рамките на ЕС 12.07 | 12:19
Освобождаването им от това задължение обаче ще е в сила само до 2021 г.

Евродепутатите искат за самолетите, които обслужват линии, стигащи извън пределите на Европейския съюз, да не плащат екотакси. Членовете на ЕП подкрепят изключването на международните полети от системата на ЕС за търговия с емисии, съобщиха от Страсбург. Ако идеята бъде приета, европейските авиокомпании ще плащат за изхвърлените вредни газове само в небето на Общността. Идеята на евродепутатите обаче е тази дерогация да бъде валидна само до края на 2020 г.
В очакване на световна схема за компенсиране на емисиите на въглероден диоксид (CO2) от въздушния транспорт евродепутатите от комисията по околна среда удължиха срока на освобождаването от заплащане на емисии при международните полети.
От 1 януари 2021 г. авиационният сектор трябва да получава безплатно само половината от квотите си за СТЕ при 85% днес. Комисията по околна среда в ЕП настоява също така държавите членки да заделят приходите от търговията с квоти за емисии за политики в областта на изменението на климата. Европейската комисия ще трябва да изготви доклад за създаването на цялостната схема в рамките на Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО) и ако е необходимо, да предложи изменение, отмяна или удължаване на освобождаването.
"Разумно е да удължим срока на освобождаването за международните полети от и до ЕС, докато се постигне по-голяма яснота относно схемата на ИКАО. За разлика от Европейската комисия обаче считам, че това освобождаване трябва да бъде ограничено във времето, за да бъдем сигурни, че схемата за компенсиране и намаляване на емисиите на въглероден диоксид в международната авиация (CORSIA) ще постигне целите си", каза докладчикът и евродепутат от Великобритания Джули Гърлинг. "Авиацията е отговорна за 1,3% от глобалните емисии на CO2 и този процент ще се увеличи значително през следващите десетилетия, ако не бъдат предприети ефективни действия. ЕС вече има водеща роля при решаването на този проблем и не трябва да оставяме темпото да отслабва. Като докладчик за фаза IV на системата на ЕС за търговия с емисии съм наясно, че авиационният сектор трябва да поеме своя справедлив дял от отговорността за намаляването на емисиите", добави тя.
Законодателното предложение беше прието с 57 гласа "за", срещу 3 "против" и 6 "въздържал се". То ще бъде гласувано в пленарна зала през септември в Страсбург.
Водещи
-
Над 2800 работници без договор установени от началото на годината
Застаряването на населението и липсата на кадри е причина бизнесът да настоява за внос на...
10.10 | 17:45
-
Граждани се оплакват от струпване на отпадъци и в части на район "Студентски"
Има струпани различни отпадъци - дюшек, големи картони, кутии от строителни бои и др. Жители...
10.10 | 17:30
-
Днес погребват граничния полицай, който загина при унищожителното наводнение в Елените
Въпреки незабавно оказаната помощ и усилията на медицинските екипи да спасят живота му,...
10.10 | 17:15
-
Ирина Манушева: Санкциите и наказанията отблъскват учениците от училището
"Просто не стигаме достатъчно ефективно до всички. Все още много хора не знаят, че има...
10.10 | 17:00
Най-четени
-
Сиромахов публикува остър коментар във Facebook, насочен директно срещу депутата от ИТН Тошко Йорданов
"Тошко, пиша ти тук, за да наруша публично закона ви за личната информация и да имате...
10.10 | 11:15
-
Започва смяната на автомобилни гуми - има ли наплив заради застудяването
По думите му организацията е добра, като клиентите носят автомобилите си още сутринта и ги...
10.10 | 14:00
-
Борисов за спорното предложение на ИТН: Говорих със Слави Трифонов, ще го изтеглят
Това коментира лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов по отношение на спорните промени, предложени от...
10.10 | 12:30
-
Гордост след гордост: Феноменален Карлос Насар отново вдигна България на крака ОБЗОР
"Ти можеш да вдигнеш целия свят! Великолепен! Железен! Непобедим българин! Честита трета...
10.10 | 15:00