Европарите - адреналин, а не наркотик 07.11 | 10:20
Bюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван, смята Дончев
"Европейските пари трябва да бъдат адреналин, а не наркотик за държавите бенефициенти". Това заяви министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев в Кипър по време на неформална среща на министрите, отговорни за кохезионната политика, съобщи офисът на министъра.
По време на срещата, посветена на функционирането на Структурните и Кохезионния фонд през следващия програмен период, Дончев защити позицията на България, че политиката по сближаване цели насърчаване на заетостта, икономическия растеж и конкурентоспособността. Според министъра първоначално предложеният бюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван.
"Политиката по сближаване не е само инструмент за харчене на пари, дори не е само инструмент за по-ефективно харчене на пари - тя е най-важният ни инвестиционен инструмент днес", заяви Дончев. Той подчерта, че подкрепата от Структурните и Кохезионния фонд трябва да бъде концентрирана върху по-слабо развитите региони, за да не се забавя процесът на сближаване.
По думите му кохезионната политика е единственият финансов инструмент, който инвестира целенасочено в намаляване на разликите между отделните региони и допринася за това Европа да бъде по-свързана и по-координирана, пише БТА. Министърът подчерта още, че освен да се фокусира върху икономически растеж и работни места, в следващия програмен период кохезионната политика ще бъде инструмент за търсене и гарантиране на финансова дисциплина на макро ниво и средство за мотивиране и натиск за провеждане на реформи в редица ключови сфери.
"Кохезионната политика и вноските на различните държави не са въпрос на прост паричен трансфер и консумация на средства. Необходимо е да се промени мисленето по отношение на политиката по сближаване и то да не се свежда само до въпроса кой колко харчи и кой колко дава", заяви Дончев. Той защити тезата, че страните-донори имат икономически ползи от вноските, които правят. Със своите големи инфраструктурни проекти новите страни-членки създават допълнителни пазарни възможности за бизнеса, допринасят за придвижването на хора и стоки по новоизградена пътна инфраструктура и не на последно място - инвестират в мерки за опазване на околната среда, чистота на въздуха и съхраняване на водните ресурси, обясни Дочев.
"Това не са локални, а споделени ползи за всички региони, защото ефектът от тях се разпростира отвъд териториалните граници на държавите", посочи министърът.
Водещи
-
Полицай е бил убит по време на лов във Видинско
04.01 | 18:00
-
Акушерки въртят гюбеци с бебета в ръце! (ВИДЕО)
Случаят е от МБАЛ "Д-р Иван Селимински" в Сливен
04.01 | 17:40
-
Двама загинали и четирима ранени при катастрофа на пътя Пловдив - Карлово
Към местопроизшествието са насочени екипи на спешна помощ, полицията и пожарната
04.01 | 17:20
-
Нов лайфхак за удобно пътуване в самолета, без да доплащате
Check-in Chicken се харесва на пътуващите с ограничен бюджет
04.01 | 17:00
Най-четени
-
Главчев разпореди незабавни мерки за гарантиране на безпроблемното преминаване на границата при Русе
Стана ясно, че за да преминат границата с Румъния, шофьорите трябва първо да получат номер от...
04.01 | 10:00
-
Дефицит "по конец", но "на ръба": Бюджет 2025
Това се казва в седмичния бюлетин на икономистите от ИПИ
04.01 | 15:30
-
Акушерки въртят гюбеци с бебета в ръце! (ВИДЕО)
Случаят е от МБАЛ "Д-р Иван Селимински" в Сливен
04.01 | 17:40
-
Шоколадът поскъпна с над 200% за година
Суровината какао бележи ценови рекорди на световните пазари
04.01 | 11:20