Европейците недоволни от колите втора ръка, одобряват авиоуслугите 25.10 | 07:11

Данните са от есенното издание на индекса за развитие на пазарите на дребно в Общността през тази година

От Деляна Петкова

„Инвестиции, пенсии и ценни книжа“, „Услуги, свързани с недвижими имоти“ и „Доставки на Интернет услуги“ са трите пазара, които не оправдават очакванията на потребителите в ЕС според публикуваното днес есенно издание на индекса за развитие на пазарите на дребно за 2010 г. С най-ниски резултати сред пазарите на стоки са „Автомобили втора употреба“, „Облекло и обувки“ и „Месо“.

В горния край на стълбицата с добри резултати се нареждат авиокомпаниите въпреки настъпилите през пролетта на 2010 г. смущения. Потребителите са доволни и от културните продукти и услуги.

Индексът класира потребителските пазари според показателите сравнимост, доверие на потребителите, удовлетвореност на потребителите, проблеми, оплаквания, лесна смяна на доставчика, цени и др.

Така се цели да бъдат установени най-застрашените от неправилно функциониране пазари, след което да се направят последващи проучвания, които да анализират проблемите в дълбочина и да набележат необходимите мерки за действие в областта на отделните политики.

За първи път индексът класира близо 50 различни пазара, от хранителни стоки през домакински уреди до ремонт на автомобили, във всички страни от ЕС.

Водещи

Най-четени