Екип от СБ още разработва тол таксите за тежки камиони за България 25.09 | 12:42

У нас се плащат по 10 евро, а в Централна Европа – до 100, за тежкотоварния трафик

От iNews.bg

Екип на Световната банка все още разработва финансовите модели и моделите за внедряване на тол системата в България. Срокът им е края на октомври, а през ноември ще го предложим за разглеждане в Министерски съвет, информира министър Лиляна Павлова по отношение на внедряването на този вид такси за тежкотоварния трафик.

Що се отнася до леките автомобили, Павлова е на мнение, че трябва да се запази винетна система, като се коригират цените на самите стикери. Предвижда се обаче винетките да станат електронни, което ще улесни начина на заплащане.

"Идеята е да увеличим събираемостта. Така всяка една винетка ще бъде индивидуална, защото най-честото нарушение е една винетка да бъде използвана за два или повече автомобила, незалепвайки я на стъклото. Така ще има справедливост, защото всеки ще плаща за това, което ползва", категорична бе Павлова.

При тежките камиони пък цената на тол таксата се заплаща на база изминато разстояние.

Министър Ивайло Московски добави, че от дълги години държавата е дебалансирала политиката си по приходите от такси, било то по пътища или по железница. "Аз давам пример с държави, които са в направление Западна Европа, към където се генерира най-големият трафик, идващ от Турция и Иран. Тези тежкотоварни автомобили, преминават през България за 10 евро. Влизайки в държави като Сърбия, Унгария, Словакия, Австрия, Чехия, взимайки за еквивалент разстоянието заплащано в България, в тези държави те нямат нищо против да плащат по 70, 80 и дори над 100 евро такса за преминаване", посочи министър Московски.

Водещи

Най-четени