Електромобилите приковаха вниманието на Автосалон София 2011 20.06 | 13:23
Единият от тях може би дори ще бъде произвеждан и в България

Тазгодишното издание на Автосалон София, което приключи преди ден, събра рекорден брой посетители - около 60 хиляди. Салонът представи на български и чуждестранни гости над 50 автомобилни новости, концепции, модификации и фейслифтове, но най-голям интерес за феновете на автомобилната индустрия се оказаха електрическите автомобили.
Мнозина смятат електромобилите за бъдещето на автомобилостроенето и с право.
Новите коли се движат изцяло благодарение на електрическа енергия и с всяка изминала година се приближават все повече до възможностите на един класически бензинов или дизелов автомобил, но с по-малък разход на енергия и при почти нулев разход за поддръжка. Освен това електрическите коли са с нулев показател за отделени вредни емисии, което е силно положителен фактор от гледна точка на идеята за опазване на околната среда, която е изключително актуална от няколко десетилетия насам.
Два от представените автомобили - Citroen C-ZERO и Peugeot iOn вече са на българския пазар, а в рамките на следващата година премиера трябва да направи и Renault Fluence E.Z. Останалите електромобили представени в Inter Expo Center бяха Opel Ampera, Chevrolet Volt и Great Wall C-20 EV.
Последният от тези автомобили - C-20 EV на Great Wall може би, дори ще бъде произвеждан в България или по-конкретно край Ловеч, където тази година врати отваря новопостроеният завод на китайската Great Wall Motors, чийто партньори от българска страна са Litex Motors. Очаква се производството на C-20 EV да започне в края на 2012 или началото на 2013г.
Въпреки неоспоримите предимства, които електрическите автомобили притежават спрямо конвенционалните, много от посетителите на автосалона в София споделиха, че едва ли биха закупили електромобил в близките няколко години.
Къде се крият причините за този скептицизъм на съвременния потребител спрямо електромобилите?
На първо място това е цената. В момента електрическите автомобили се намират във високия ценови клас и въпреки относително малките си размери могат да се закупят за същата сума, за която би се закупил и един напълно оборудван и внушителен джип например.
Влияние освен това оказва и факта, че както в България, така и в голяма част от страните от Европейския съюз все още няма напълно изградена мрежа от зарядни станции, които да обслужват хората с електрически автомобили.
Фактът е и че автономният пробег на един електромобил при пълен заряд на батерията е до 160км, докато един средно пестелив бензинов автомобил може да измине близо 700 километра с пълен резервоар. За финал трябва да се отбележи и консерватизма на българския потребител, който малко по-трудно приема иновации с толкова радикални пропорции.
Не можем да се отрече, че електрическият транспорт е една привлекателна алтернатива, особено когато всеки един от нас би имал възможността да стигне от столицата до морето на цена до три пъти по-малка от тази на един автобусен билет и то при удобствата на личния автомобил.
Цената на самата кола обаче и липсата на условия за ползването на такъв тип возило карат не само българския, но и европейския купувач, поне за сега да въздиша с надежда.
Водещи
-
Спират движението на „Дунав мост“ при Русе
Причината е авариен ремонт на фуга в неремонтирания участък на съоръжението
05.06 | 21:00
-
Милен Велчев: България няма да е принудена да плаща дълговете на страни в еврозоната
"Увеличението на заплатите зависи от успехите на българската икономика, в което не се...
05.06 | 20:45
-
Димитър Манолов - скептичен за значимо нарастване на доходите след влизането в еврозоната
Според президента на КТ „Подкрепа” ще се намерят хора, които да „ловят риба в мътна вода”...
05.06 | 20:30
-
Обявена е награда за информация за хакерите, атакували "Черна писта"
Наградата е до 500 000 лева за информация
05.06 | 20:15
Най-четени
-
Бургаско в паника: Мразовита мъгла обгърна морето
Стари моряци се кръстят и твърдят, че тя носи духовете на загинали моряци
05.06 | 14:00
-
Закриват университет, ако 6 месеца не провежда обучение
Нови правила за финансиране на второто висше образование
05.06 | 10:45
-
Българските символи запазват своето място и върху новата валута
Съгласно нормативните изисквания, всяка национална страна на евромонетите включва задължителни...
05.06 | 12:30