Електромобилите приковаха вниманието на Автосалон София 2011 20.06 | 13:23
Единият от тях може би дори ще бъде произвеждан и в България
Тазгодишното издание на Автосалон София, което приключи преди ден, събра рекорден брой посетители - около 60 хиляди. Салонът представи на български и чуждестранни гости над 50 автомобилни новости, концепции, модификации и фейслифтове, но най-голям интерес за феновете на автомобилната индустрия се оказаха електрическите автомобили.
Мнозина смятат електромобилите за бъдещето на автомобилостроенето и с право.
Новите коли се движат изцяло благодарение на електрическа енергия и с всяка изминала година се приближават все повече до възможностите на един класически бензинов или дизелов автомобил, но с по-малък разход на енергия и при почти нулев разход за поддръжка. Освен това електрическите коли са с нулев показател за отделени вредни емисии, което е силно положителен фактор от гледна точка на идеята за опазване на околната среда, която е изключително актуална от няколко десетилетия насам.
Два от представените автомобили - Citroen C-ZERO и Peugeot iOn вече са на българския пазар, а в рамките на следващата година премиера трябва да направи и Renault Fluence E.Z. Останалите електромобили представени в Inter Expo Center бяха Opel Ampera, Chevrolet Volt и Great Wall C-20 EV.
Последният от тези автомобили - C-20 EV на Great Wall може би, дори ще бъде произвеждан в България или по-конкретно край Ловеч, където тази година врати отваря новопостроеният завод на китайската Great Wall Motors, чийто партньори от българска страна са Litex Motors. Очаква се производството на C-20 EV да започне в края на 2012 или началото на 2013г.
Въпреки неоспоримите предимства, които електрическите автомобили притежават спрямо конвенционалните, много от посетителите на автосалона в София споделиха, че едва ли биха закупили електромобил в близките няколко години.
Къде се крият причините за този скептицизъм на съвременния потребител спрямо електромобилите?
На първо място това е цената. В момента електрическите автомобили се намират във високия ценови клас и въпреки относително малките си размери могат да се закупят за същата сума, за която би се закупил и един напълно оборудван и внушителен джип например.
Влияние освен това оказва и факта, че както в България, така и в голяма част от страните от Европейския съюз все още няма напълно изградена мрежа от зарядни станции, които да обслужват хората с електрически автомобили.
Фактът е и че автономният пробег на един електромобил при пълен заряд на батерията е до 160км, докато един средно пестелив бензинов автомобил може да измине близо 700 километра с пълен резервоар. За финал трябва да се отбележи и консерватизма на българския потребител, който малко по-трудно приема иновации с толкова радикални пропорции.
Не можем да се отрече, че електрическият транспорт е една привлекателна алтернатива, особено когато всеки един от нас би имал възможността да стигне от столицата до морето на цена до три пъти по-малка от тази на един автобусен билет и то при удобствата на личния автомобил.
Цената на самата кола обаче и липсата на условия за ползването на такъв тип возило карат не само българския, но и европейския купувач, поне за сега да въздиша с надежда.
Водещи
-
Европа губи политическо водачество и се превръща в бюрократичен център
"Изчезва онази роля на Европа, която тя е поела още от Просвещението - да определя...
16.11 | 18:00
-
Стартира подписка за референдум дали България да стане президентска република
Това обяви бившият депутат от БСП в 44 Народно събрание Красимир Янков
16.11 | 17:00
Най-четени
-
Терзиев: Изключително доволен съм от първата година на мандата си
По думите на столичния кмет София не е била в застой
16.11 | 12:00
-
Радев: България и Азербайджан имат потенциал за дългосрочни партньорства
Българският президент посети Баку за участие в 29-ата сесия на Конференцията на страните по...
16.11 | 11:00
-
Психичноболни сеят страх в центъра на София
Актрисата Весела Бабинова срещнала един, свекърва й - друг
16.11 | 14:30
-
Пеевски: Чакъров и всички самоотлъчили се са изключени от ДПС, аз съм единственият лидер
Той каза още, че в парламента никой не мисли за народа, а само за своите интереси
16.11 | 16:40