Електромобилите приковаха вниманието на Автосалон София 2011 20.06 | 13:23
Единият от тях може би дори ще бъде произвеждан и в България

Тазгодишното издание на Автосалон София, което приключи преди ден, събра рекорден брой посетители - около 60 хиляди. Салонът представи на български и чуждестранни гости над 50 автомобилни новости, концепции, модификации и фейслифтове, но най-голям интерес за феновете на автомобилната индустрия се оказаха електрическите автомобили.
Мнозина смятат електромобилите за бъдещето на автомобилостроенето и с право.
Новите коли се движат изцяло благодарение на електрическа енергия и с всяка изминала година се приближават все повече до възможностите на един класически бензинов или дизелов автомобил, но с по-малък разход на енергия и при почти нулев разход за поддръжка. Освен това електрическите коли са с нулев показател за отделени вредни емисии, което е силно положителен фактор от гледна точка на идеята за опазване на околната среда, която е изключително актуална от няколко десетилетия насам.
Два от представените автомобили - Citroen C-ZERO и Peugeot iOn вече са на българския пазар, а в рамките на следващата година премиера трябва да направи и Renault Fluence E.Z. Останалите електромобили представени в Inter Expo Center бяха Opel Ampera, Chevrolet Volt и Great Wall C-20 EV.
Последният от тези автомобили - C-20 EV на Great Wall може би, дори ще бъде произвеждан в България или по-конкретно край Ловеч, където тази година врати отваря новопостроеният завод на китайската Great Wall Motors, чийто партньори от българска страна са Litex Motors. Очаква се производството на C-20 EV да започне в края на 2012 или началото на 2013г.
Въпреки неоспоримите предимства, които електрическите автомобили притежават спрямо конвенционалните, много от посетителите на автосалона в София споделиха, че едва ли биха закупили електромобил в близките няколко години.
Къде се крият причините за този скептицизъм на съвременния потребител спрямо електромобилите?
На първо място това е цената. В момента електрическите автомобили се намират във високия ценови клас и въпреки относително малките си размери могат да се закупят за същата сума, за която би се закупил и един напълно оборудван и внушителен джип например.
Влияние освен това оказва и факта, че както в България, така и в голяма част от страните от Европейския съюз все още няма напълно изградена мрежа от зарядни станции, които да обслужват хората с електрически автомобили.
Фактът е и че автономният пробег на един електромобил при пълен заряд на батерията е до 160км, докато един средно пестелив бензинов автомобил може да измине близо 700 километра с пълен резервоар. За финал трябва да се отбележи и консерватизма на българския потребител, който малко по-трудно приема иновации с толкова радикални пропорции.
Не можем да се отрече, че електрическият транспорт е една привлекателна алтернатива, особено когато всеки един от нас би имал възможността да стигне от столицата до морето на цена до три пъти по-малка от тази на един автобусен билет и то при удобствата на личния автомобил.
Цената на самата кола обаче и липсата на условия за ползването на такъв тип возило карат не само българския, но и европейския купувач, поне за сега да въздиша с надежда.
Водещи
-
Търговци панически затварят обекти по морето заради масирани проверки
Открити множество нарушения
02.07 | 17:59
-
Кръводарителска акция се провежда в София, Пловдив, Варна, Бургас, Благоевград и Стара Загора
Организатори са Асоциацията на пострадалите при катастрофи и сдружение "Ангели на пътя"
02.07 | 17:20
-
От този месец Националният осигурителен институт ще посочва размерите на пенсиите и в евро в допълнение към левовете
Това е част от подготовката за планираното влизане на България в еврозоната от 1 януари 2026...
02.07 | 17:00
Най-четени
-
Еврото на фокус: Министерският съвет обсъжда обновения национален план
Причината за липсата на вода в селата Хаджидимитрово и Горна Студена е в дренажните...
02.07 | 10:30
-
НС днес:Трети вот на недоверие, прекратяването на пълномощията като депутат на Кирил Петков
В проекта за дневен ред е и темата за национален референдум за защита на българския лев .
02.07 | 10:15
-
Валентин Вацев: Войната в Украйна е само първата фаза от руската стратегия
Вътрешен конфликт в руското ръководство
02.07 | 11:15
-
Йорданов:Ужасно много уважавам лекарите, няма реплика срещу тях
Той коментира своя реплика, произнесена по време на среща на Здравната комисия на среща с...
02.07 | 09:59