Ето за какво трабва да внимаваме в големите магазини 23.01 | 13:30
Нарушенията се установяват при провеждането на регулярна контролна дейност или при проверки по сигнали.
Често големите търговски вериги започват масирани рекламни кампании под формата на промоции и акции, но при някои търговци се наблюдават нелоялни търговски практики.
Много често, когато има промоция тип "до изчерпване на количествата", когато посетителят дойде в търговския обект, точно тази стока липсва, но му се предлага алтернативна такава. Друг подобен пример за нелоялна практика – търговският обект предлага оферта, че при закупуване над определена сума купувачът ще получи безплатно стоки на по-ниска цена; стигайки на касата обаче се оказва, че "подаръкът" липсва. Регистрират се и случаи на предлагане на продуктови групи на обособени места за продажби на по-ниска цена, а на касата се маркира редовната цена на въпросните артикули.
Нарушенията се установяват при провеждането на регулярна контролна дейност или при проверки по сигнали.
Експертът от КЗП Истатко Томов съветва потребителите да сравняват цените в няколко търговски обекта, да не се поддават на чара на търговския работник и на шумните рекламни кампании, много внимателно да четат етикета на стоката, а също така да пазят платежния си документ, тъй като той удостоверява договорните отношения с търговеца и дава право на рекламация. И не на последно място: да не се поддаваме на агресивната реклама на уличните търговци, тъй като продаваните там стоки носят по-висок риск.
Сигнали до КЗП могат да се подават на телефон 0 700 111 22.
Културата на потребителите се повишава много бавно, смята Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители". По думите му, търговците винаги са по-изобретателни, защото са в по-силна позиция, а потребителят винаги е бил в по-слаба позиция, оттам произтичат и огромната неравнопоставеност и необходимостта тя да се преодолее чрез предоставянето на права на потребителите.
В ЕС потребителите са сред най-оправомощените в света. Как се прилагат обаче на практика тези права, е съвсем друг въпрос, посочи Николов.
КЗП има изначален законодателен недостатък – санкциите трябва да бъдат процент от оборота на търговеца, за да може да има по-голям респект към тях, заяви Богомил Николов пред БНР. Според него има чувство за безнаказаност сред търговците.
Водещи
-
Съвети от проф. Кантарджиев: кога и как да пиете витамини и добавки?
Сезонният грип, коронавирусът и респираторният синцитиален вирус са трите най-чести инфекции...
25.12 | 12:40
-
Патриарх Даниил: Христос се роди! Нека да Го славим!
Българският патриарх Даниил пристигна в храм-паметника „Св. Александър Невски“, за да отслужи...
25.12 | 12:00
-
На Коледа празнуват повече от 20 имена
Всяко събитие от живота на Господ Иисус Христос е празник за вярващите през всички времена.
25.12 | 11:20
-
И днес няма следа от 13-годишния Николай
От 9.00 ч. тази сутрин военнослужещи от Втора механизирана бригада с термокамери и дронове са...
25.12 | 11:00
Най-четени
-
Честито Рождество Христово!
По улиците тръгват коледари, които тропат по вратите на къщите и пеят „Бог се роди, Коледо“.
25.12 | 09:00
-
Зоните за почасово платено паркиране в София няма да работят на 25 и 26 декември
Преди дни от Столичната община съобщиха за промяна на организацията на движението на градския...
25.12 | 10:40
-
Обявиха оранжев и жълт код
Единствено за две области няма предупреждение - Кюстендил и Благоевград.
25.12 | 09:40