Жегата "събуди" пазара на бойлери и климатици 08.08 | 10:58

Профилактиката на водата завари неподготвени голяма част от софиянци

От Екип iNews

Лято е. Жега е. И типично по български - защо не точно в най-горещите летни дни да не се направи една рехабилитация на инвентара. И защо не - точно за софиянци някак си летните месеци не трябва да са приятни и най-вече - чисти. И юли и август явно се оказват най-подходящите месеци за ремонт и топлата вода от кранчето е истински блян.

Но фактите са факти - топла вода няма в много от столичните квартали. За тези, които не използват така или иначе, услугите на "Топлофикация" - София, новината за режима не е особено актуална.

Но онези, чийто единствен вариант да си вземат душ след горещия ден, е именно кранчето с топла вода от "Топлофикация" София - останаха леко изненадани. Може би, защото не си спомнят или не искат да си спомнят, онези години, в които профилактиката на тръби и всякакви такива, бе като изгрева на слънцето - всяка година, точно в летните месеци, по 15-20 дни нямаше топла вода.

Или бързо забравяме, или бавно запомняме. Но факт - жега е и топла вода няма. Затова много софиянци се забързаха да се снабдят я с бойлери, я с бързовари, или каквото намерят, за да успеят да се сдобият, с иначе така елементарния за нормалните държави, топъл душ.

Липсата на топла вода ни провокира да направим проверка из магазините за бяла техника как стоят нещата и дали търговците ще се окажат най-облагодетелствани от режима на топлата вода в София.

И не останахме разочаровани.

Оказа се, че три пъти са скочили продажбите на бойлери през това лято в сравнение с продажбите през миналия летен сезон. Това заяви за iNews Марио Евгениев от търговска верига "Зора".

Има драстичен скок в продажбите на бойлери, поради профилактиката, посочи специалистът. "По стара българска традиция винаги чакаме последния момент и тогава се сещаме, че трябва да предприемем някакви мерки", коментира Евгениев.

Кризата все пак оказва влияние върху продажбите на бойлери, въпреки нарасналото търсене. Затова най-търсени са обемните и проточни бойлери, както и тези с малък литраж.

Тенденцията сочи, че хората се ориентират повече към закупуване на бойлери от средния ценови клас, но има и такива, които търсят по-скъпите и бойлерите от по нова генерация, с интелигентна система за затопляне на водата, обясни управителят.

Освен в литража, бойлерите се различават и в покритието, което е стъклокерамика или емайл. От покритието идва здравината и надеждността на самия бойлер. Специалистът препоръча стъклокерамиката като по-надеждното покритие, защото то предполага и по-голяма издръжливост на корозия.

Цената на средния клас бойлери върви от порядъка на 200 лева, а на високия може да стигне и до 800 лева. В по-ниския ценови сегмент бойлерите варират между 75 и 160 лева. Цената е в зависимост от марката, литража и покритието.

Средният клас бойлери са на цени между 160 и 270 лева. При тях основно се гледа гаранционният период, мощността и покритието.

От 270 лева нагоре струват бойлерите от "ново поколение", с интелигентни системи за загряване на водата и с по-дълъг гаранционен период. При тях цената може да достигне до 500 лева.

Най-скъпите се оказват неръждаемите бойлери, които могат да работи почти цял живот. Те са изработени от материал, който не е подвластен на стареене и корозии. Цените варират около 400 лева, но зависи и от екстрите - дали са със серпентина, дали са хоризонтални и т.н. В тези случаи цената може да достигне до 600 лева.

Има и ново поколение бойлери, който са с двойно титаниево покритие, със 7 години гаранция, с интелигентна система за загряване на водата. Този бойлер има способността да следи в първите дни поведението на домакините и да засича в определен часови диапазон как се ползва водата в домакинството и на базата на информацията, която е събрал, може да подава това количество вода, което е необходимо на семейството.

Бойлерите от ново поколение са на нашия пазар от миналата година и вече има хора, които са се възползвали от тях. Цените им скачат над 500 лв.

Освен липсата на топла вода в жегите, софиянци се опитват да се отърват от горещините с всякакви други средства. За това от бранша отчитат още и ръст в продажбите на климатици и вентилатори.

Марио Евгениев се похвали с много поръчки, доставки и постоянно търсене на тези артикули през лятото. Климатиците и вентилаторите се купуват най-вече за домакинства, а не за заведения, отчете той.

И тук продажбите са се увеличили три пъти в сравнение с миналия летен сезон. При тези стоки се търси основно ниския ценови клас, но и скъпите вървят, защото ниският се свършва бързо, подчерта управителят на магазина.

Според Евгениев вече хората търсят качеството, съпоставимо донякъде с цена, а не най-евтиното.

Климатици, влизащи в категорията стандартни системи, варират с цени от 360 лева до 2508 лв. Инверторните климатици пък могат да се закупят за 500 до 2450 лв. Вентилаторите са по-евтиният вариант за разхлада - техните цени варират от 25 лева до 407 лева. Като тук отново определяща остава марката, мощността, разбира се - цената, е забелязал Евгениев.

Повече поръчки на бойлери, но чак значителен ръст - не. Това пък отчетоха от търговската верига "Модерен дом". Седмично продават около 2 бойлера, призна Ангел Георгиев, продавач-консултант в магазин на фирмата, намиращ се в центъра на София.  

Той поясни, че цената и годините гаранция са основният определящ фактор при покупката на бойлери. И Георгиев е на мнение, че профилактиката на водата е заварила неподготвени доста софиянци. Според продавача хората все повече се ориентират към покупката на нагреватели.

Водещи

Най-четени