Жените-мениджъри у нас намират баланс между работа и личен живот 15.06 | 17:03

Маркетинг, PR и човешките ресурси са областите, в които жените имат успешна кариера като управленци

От Ралица Стоянова

Маркетингът, PR-ът и човешките ресурси са областите, в които жените са най-успешни като мениджъри. Това сочи проучване на компанията за подбиране на персонал "Стантън Чейс Интернешънъл", направено сред 142 дами, заемащи високи управленски постове у нас. 

В изследването са взели участие най-много жени-мениджъри от сектор "Потребителски стоки и услуги" (30%), следвани от "Финансови услуги" (18%). 63% от тях са били на възраст от 30 до 39 г., а 32% - от 40 до 49 години.

80% от участничките твърдят, че са успели да постигнат баланс между работата и личния живот. Половината от бизнесдамите у нас определят именно този баланс като успех. 49% от жените са заели първите си мениджърски позиции преди да навършат 30 години.

Една пета от анкетираните смятат, че личностните качества са от най-голямо значение при изграждането на мениджърска кариера. На второ място те посочват професионалния опит (17%), а на трето – примера на ментор в ранните работни години (13%).

Любопитен факт е, че 80% от участничките смятат, че красотата и стилът са средства, които отварят възможности за развитие на кариерата.

Сред основните качества на жената-мениджър участничките определят творческия подход (креативността), устойчивостта на стрес и подкрепата и разбирането към подчинените. Обратно на очакванията типично женската интуиция е сред качествата, поставени от самите дами на по-заден план. Това е така, защото бизнесът изисква от жените да бъдат рационални, смята управляващият директор на "Стантън Чейс България" Дарина Пенева.

Запитани дали смятат, че получават заплати наравно с мъжете на сходни позиции, само половината от анкетираните жени-мениджъри отговарят утвърдително.

Като основни качества на дамите-мениджъри Пенева изтъкна фокусираността, гъвкавостта и добрата самооценка. Проблеми жените изпитват обаче при разпределянето на отговорности и приемането на критика.

Според Пенева бизнес средата в България дава добри възможности на дамите да заемат ключови управленски позиции в компаниите. Жените у нас и в Източна Европа като цяло са в по-добра позиция от тези в Западна Европа, заяви Пенева и цитира изследвания, според които процентът на изпълнителни директори-жени в Холандия е 2%, в Лондон – 5%, докато у нас 14% от директорите на 100-те най-големи компании са дами.

Водещи

Най-четени