И разписанието на влаковете влиза в Google Maps 08.05 | 10:02
Вкарването на градския транспорт на София е направено с помощта на българин

След няколкогодишна разработка София има интегрирано приложение в Google Maps за градския транспорт. Услугата е реализирана с помощта на българин – Адриан Христов, който работи за технологичния гигант, каза в интервю за БГНЕС университетският преподавател проф. Симеон Ананиев, който следи от близо процеса и оказва експертна помощ при неговата реализация.
Ананиев разказа, че първите стъпки за внедряването на приложението са направени още през 2015 г. Системата е изключително популярна по света, тъй като следи трафика, закъсненията и дава препоръки за преки маршрути. В Лондон например приложението е внедрено преди повече от 10 години.
В София внедряването закъсня, тъй като дълго време не получавахме подкрепа от Столична община. За да работи в Google Maps данните трябва да са истински и в реално време.
"Причината е, че се изискваше работа и коректно поддържане на данни без да има възвръщаемост на средствата. Същевременно това е световен проект на Google и се гледаше с недоверие. Свидетел съм на изпратени много писма, включително и от мен за сайтовете, които поддържа общината и Центърът за градска мобилност. Включително и по какъв начин да се интегрират", разказа Ананиев.
Например, ако искате да стигнете от Централна гара до летището, може да получите няколко варианта – с метро, такси или с обществения транспорт – съответно колко време ще ви отнеме.
Следващата стъпка, която предстои, е да се интегрира железопътното разписание и на лифтовете с това на обществения транспорт. Целта е, ако някой реши да тръгне от Елин Пелин колко време ще му е необходимо, за да стигне до възлови места в столицата.
В по-дългосрочен план ще се работи и за интегриране на велосипедните маршрути.
"Цялостната система е динамична. С въвеждането на градския транспорт проектът не спира, тъй като непрекъснато има промени маршрутите и разписанията", смята Ананиев.
Според учения партньорството с Google ще е изключително полезно за София, тъй като в реално време може да се вижда кои от линиите са полезни и къде трябва да се направят промени.
Ананиев е убеден, че за да бъде технологично адекватна администрацията на общината трябва да се помисли и за кадри, които да продължават проекта с Google. Като преподавател той смята, че имаме достатъчно квалифицирани хора в администрацията на общината, които да продължат проекта.
Цялостният проект на Google може да бъде развит и с оглед на намерението на държавата да развива железопътния транспорт, който да бъде включен в общата транспортна мрежа на София. Наскоро ресорният министър Росен Желязков обяви, че до 2020 година предстои да бъдат открити две нови гари край София, които ще са в директна връзка с метрото.
Водещи
-
Отиде си още една знакова фигура от театъра
Днес своя път нагоре е поел актьорът Пламен Сираков. Тъжната вест съобщиха от Съюза на...
07.04 | 15:30
-
Усложненията при бременност или раждане са довели до смъртта на една жена приблизително на всеки две минути през 2023 г.
В публикувания в понеделник доклад се посочва, че това съответства на около 260 000 жени в...
07.04 | 14:45
Най-четени
-
15 737 са чуждестранните студенти, които учат у нас през 2024 г.
През 2024 г. почти 9 000 чуждестранни студенти идват от страни извън Европейския съюз, а почти...
07.04 | 10:45
-
Протест срещу убийствата на пътя се провежда пред Съдебната палата в София
Предвидено е оттам протестът да мине през Министерството на правосъдието и парламента....
07.04 | 09:45
-
Ледено утро, ниски температури, студ и сняг в части на страната
Ето каква е обстановката в страната:
07.04 | 09:27
-
Рая Пеева оставила Явор Бахаров заради по-добър мъж
В резултат на това тя дори пропускала обещаващи професионални възможности
07.04 | 12:15