И разписанието на влаковете влиза в Google Maps 08.05 | 10:02
Вкарването на градския транспорт на София е направено с помощта на българин

След няколкогодишна разработка София има интегрирано приложение в Google Maps за градския транспорт. Услугата е реализирана с помощта на българин – Адриан Христов, който работи за технологичния гигант, каза в интервю за БГНЕС университетският преподавател проф. Симеон Ананиев, който следи от близо процеса и оказва експертна помощ при неговата реализация.
Ананиев разказа, че първите стъпки за внедряването на приложението са направени още през 2015 г. Системата е изключително популярна по света, тъй като следи трафика, закъсненията и дава препоръки за преки маршрути. В Лондон например приложението е внедрено преди повече от 10 години.
В София внедряването закъсня, тъй като дълго време не получавахме подкрепа от Столична община. За да работи в Google Maps данните трябва да са истински и в реално време.
"Причината е, че се изискваше работа и коректно поддържане на данни без да има възвръщаемост на средствата. Същевременно това е световен проект на Google и се гледаше с недоверие. Свидетел съм на изпратени много писма, включително и от мен за сайтовете, които поддържа общината и Центърът за градска мобилност. Включително и по какъв начин да се интегрират", разказа Ананиев.
Например, ако искате да стигнете от Централна гара до летището, може да получите няколко варианта – с метро, такси или с обществения транспорт – съответно колко време ще ви отнеме.
Следващата стъпка, която предстои, е да се интегрира железопътното разписание и на лифтовете с това на обществения транспорт. Целта е, ако някой реши да тръгне от Елин Пелин колко време ще му е необходимо, за да стигне до възлови места в столицата.
В по-дългосрочен план ще се работи и за интегриране на велосипедните маршрути.
"Цялостната система е динамична. С въвеждането на градския транспорт проектът не спира, тъй като непрекъснато има промени маршрутите и разписанията", смята Ананиев.
Според учения партньорството с Google ще е изключително полезно за София, тъй като в реално време може да се вижда кои от линиите са полезни и къде трябва да се направят промени.
Ананиев е убеден, че за да бъде технологично адекватна администрацията на общината трябва да се помисли и за кадри, които да продължават проекта с Google. Като преподавател той смята, че имаме достатъчно квалифицирани хора в администрацията на общината, които да продължат проекта.
Цялостният проект на Google може да бъде развит и с оглед на намерението на държавата да развива железопътния транспорт, който да бъде включен в общата транспортна мрежа на София. Наскоро ресорният министър Росен Желязков обяви, че до 2020 година предстои да бъдат открити две нови гари край София, които ще са в директна връзка с метрото.
Водещи
-
Удря ни магнитна буря
Слънчевите изригвания могат да предизвикат отпадналост, главоболие и други неразположения
02.05 | 18:00
-
The Economic Times: Ванга е предсказаала за 2025-а война в Европа, икономически и земни трусове
Ако й се вярва, светът може би току-що е отворил една сенчеста глава
02.05 | 17:40
-
Министърът на отбраната отива в „Граф Игнатиево“ след „отклонението в система на F-16“
Самолетът ще лети тогава, когато сме готови да го пуснем в полет, каза преди дни командирът на...
02.05 | 17:20
-
Монтираха комина на Сикстинската капела в очакване на конклава
Монтажът се състоя на фона на пристигането на кардиналите във Ватикана за поредния ден от...
02.05 | 17:00
Най-четени
-
Светлин Тачев: Завръща се битката Борисов - Радев
Тя временно беше приключила или беше оставена на пауза, смята социологът
02.05 | 12:00
-
Честваме пaметтa нa Свети Анaстaсий Велики
Етo с кaкви трaдиции, oбичaи и зaбрaни се свързвa тoзи църкoвен прaзник
02.05 | 09:15