Изнасяме царевица и тютюн за Китай 29.11 | 11:43

Това са стоките с най-голям потенциал за експорт

От Десислава Маданска

Редица български стоки могат да присъстват по-осезаемо на китайския пазар. Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Анна Янева на българо-китайски бизнес форум в столицата. Тя посочи, че за страната ни е особено важно улесняването на процедурата за внос в Китай на българската селскостопанска продукция и на хранителни стоки.

Други стоки с потенциал за по-широко присъствие на китайския пазар са вината, минералната вода, изделията от етерични масла, стоки на машиностроенето, електрониката и електротехниката, каза Янева.

Заместник-министърът напомни, че от 2007 г. България има статут на одобрена туристическа дестинация за Китай и покани китайските граждани да се възползват от условията за туризъм у нас.

По думите на посланика на Китай у нас Уей Дзинхуа киселото мляко, виното и розовото масло са добре познати в страната му. Огромен потенциал за износ имат също и царевицата, люцерната, млечните продукти, тютюнът.

Дипломатът изрази увереност, че занапред все повече китайски фирми ще развиват бизнес в България. Той отбеляза, че Китай е напреднал в опита си в сфери като електростанциите, високоскоростните железници, строителството, селското стопанство и животновъдството.

По данни на посланика през 2012 г. стокообменът между двете страни е 1,895 млрд. долара, което е двойно увеличение спрямо 2009 г. и надвишава пика преди кризата. Китай е втори по големина износител и трети по големина търговски партньор на страната ни извън ЕС. 

През 2012 г. новите китайски инвестиции у нас са на стойност 22,370 млн. долара, а общият размер на преките инвестиции е 104 млн. долара. Вложенията са в информационните технологии, енергетиката, опазването на околната среда, химическата промишленост, автомобилостроенето и селското стопанство.   

Водещи

Най-четени