Инвазията на Пени Маркет и Плюс раздвижи пазара на бързооборотни стоки 29.10 | 19:12
Търговските вериги у нас все повече залагат на собствени марки продукти

С навлизането в България на първите дискаунт вериги (които продават определени стоки на по-ниски цени) се забелязва съществена динамика в развитието на сегмента на собствените марки на пазара на бързооборотни стоки.
При дял от 2,7% в стойност на годишна база през 2008 година през 2009 година, те достигат дял от 3,6%, като само през последното тримесечие на тях се падат 4,5% от пазара в стойност, показва проучване на Gfk България.
Това се дължи основно на агресивната пенетрация на веригите Пени Маркет и Плюс през четвъртото тримесечие на изминалата година, всяка една от които към края на 2009 година присъства с над 20 обекта на територията на България.
Успоредно с това е налице и експанзията, както на тези дискаунт вериги, така и на други водещи вериги на пазара на дребно, вследствие на което сегментът на собствените марки достига дял от 5,4% за първото шестмесечие на 2010 година.
В редица вериги се регистрира тенденция към ребрандиране на собствените марки, както и навлизането им в нови категории – Билла лансира собствена марка Му за категориите от кошницата продукти за лична хигиена и козметика, Кауфланд въвежда унифицирана собствена марка K-Classic, a в Пикадили марката Премиа заменя Мистър Пикс и Меркато.
Категорията с най-голям дял на собствените марки през първото шестмесечие на 2010 година е тази на млечните десерти с дял от 26,5% в обем, следвана от мазнините за готвене (23,3%), студените напитки (23,2%). За пръв път в първите 5 категории с най-голям дял на собствените марки намират място инстантните кафета – в рамките на тази категория 22,6% от количеството се дължи на продукти под собствена марка.
Логично, дискаунтърите са форматът с най-голям дял на собствените марки през първата половина на 2010 година. Във веригите Пени Маркет и Плюс собствените марки са представени с дял от съответно 30% и 33%, а в Кауфланд - близо 15%, измерено в изразходвани средства.
Година по-рано собствените марки представляват 12% от покупките в Кауфланд в стойност, а през второто шестмесечие на 2009 – 13%. Сред супермаркетите Билла е с най-голям дял на собствени марки – близо 23% в стойност за първото шестмесечие на 2010, следвана от Бурлекс (14%) и Карфур (12%).
При Фантастико и Пикадили се забелязва противоположната тенденция към спад на дела на собствените марки – съответно от 12,9% на 9,3% и от 3,1% на 2,9% за първата половина на 2010 спрямо съответния аналогичен период година по-рано.
Водещи
-
Нинова: Хора, лъжат ви, докато ви крадат
Хора, лъжат ви, докато ви крадат! Вода има, но тя изтича и се влива като милиони в джобовете...
25.08 | 16:15
-
Сирийската общност в България излезе на протест днес пред сградата на Министерството на външните работи
Протестиращите настояват близките им да получат визи по-бързо, като повечето от тях вече имат...
25.08 | 15:45
-
Мартина от "Ергенът" замени Елвиса с млад милионер
Двамата са били в изключително близки отношения, а очевидци твърдят, че „химията между тях е...
25.08 | 15:30
-
Утре сутрин ще си замирише на зима
Минималната температура в покрайнините на София ще се понижи до около 5°С, а по Трънско
25.08 | 15:15
Най-четени
-
Черноморският Тюлен-монах се завръща!
Радостната новина съобщават от страница във Фейсбук
25.08 | 12:30
-
"Спаси София": Можем да обобщим, че София не е готова за въвеждане на еврото
Това заяви общинският съветник от "Спаси София" Гергин Борисов преди извънредното заседание на...
25.08 | 12:15
-
Стилияна Николова спечели общо пет медала от Световното първенство по художествена гимнастика в Рио де Жанейро
Световна шампионка на обръч стана бронзовата медалистка София Рафаели (Италия) с 30.650 точки,...
25.08 | 09:59
-
1000 евро глоба за събиране на мидички?
Правила в туризма винаги е имало, тази мярка съществува отдавна
25.08 | 14:00