Интересът на световните пазари е насочен и към родното вино 30.12 | 12:20

То придружен с посланието на българската шевица

От iNews.bg

С по-малко, но с по-качествена винена реколта изпращат годината българските производители. Те очакват от държавата подкрепа за фирмите, които изнасят вино и рекламират името на страната ни. Тази година интересът на световните пазари е насочен и към родния продукт, придружен с посланието на българската шевица.

За Росица Касабова виното с послание е визитка на страната ни, затова освен с производство в избата си в Брестовица, тя се е посветила да дава нов облик на традиционните бутилки. Идеята идва от желанието на потребител да подари българско вино в чужбина, но в продукта да има символ.

Росица Касабова- винопроизводител: И какъв, какъв да бъде символът, разбира се, че шевица, защото символиката в нашите шевици е с огромно разнообразие и предназначение и е много силна.

Росица Касабова сама създава ръчно рисуваните бутилки с български шевици. Казва, че от това какъв е сортът вино, зависи кой елемент ще приложи. Затова избира символа на вечността за гордостта за Пловдивския регион - мавруда.

Росица Касабова- винопроизводител: Аз обичам на него да рисувам канатицата, защото там вече имаме символа на семейството, на общността, на региона, на държавата. За белите вина едни по-ефирни флорални мотиви, които са характерни за тракийския регион.

Освен традиционните шевици, създава върху бутилките и зимни картини. Интерес към виното с послание има в Дания, Германия, Виетнам и Китай. В азиатските държави обаче търсят и българско вино, ферментирало с розови листа. Затова си поръчват и специална серия.

Росица Касабова, винопроизводител: Всичко що е свързано с розата и с българските символи там се цени неимоверно много и те дори организират специални празници по този повод.

Въпреки че тази година у нас на места добивът на вино е с 50% по-малко заради наводнения и градушки, качеството на реколтата е изключително добро. Очаква се и цената на виното да е по-висока заради поскъпването на основни консумативи, но това най-вероятно ще остане за сметка на производителите.

Росица Касабова, винопроизводител: Очакваме все пак да се помисли за някакви субсидии за подпомагане на фирмите, които изнасят и рекламират името на държавата си.

 

Винопроизводителите настояват и за борба със сивия сектор, който според Росица Касабова на места достига до 50%.

Водещи

Най-четени